חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתרונות סינון מים לבית

קרדיט לתמונה: pixabay

משרד הבריאות אחראי על איכות מי השתייה בישראל. מקורות מי השתייה בארץ הם מי ים מותפלים, מי תהום, מעיינות ומים עיליים כמו הכנרת. כדי למנוע תחלואה ועל מנת להבטיח מי שתייה ראויים ואיכותיים למשקי הבית, הוקם מערך לפיקוח ולניטור מי השתייה, ומידי יום מבצעים בדיקות רבות הן במקורות המים והן ברשת אספקת המים.

במשרד הבריאות טוענים כי מי הברז בישראל הם באיכות גבוהה וראויים לשתייה. יחד עם זאת, כולם יודעים כי המים בישראל קשים ומלאים באבנית, ובנוסף הבעיה העיקרית ברשת אספקת המים היא בצנרת הביתית. ברוב הבניינים יש תשתיות ישנות יחסית, לכן צנרת המים עמוסה באבק, שאריות של תרופות, מתכות רעילות, חול, אבנית, חיידקים ומזהמים נוספים. רוב הישראלים לא מוכנים להסתפק במי השתייה היוצאים מהברזים בבית, לכן הם בוחרים פתרונות ביתיים לסינון המים בבית או בדירה.

חשיבות סינון המים בבית

המים הם משאב קריטי המהווה עורק חיים של בני האדם, החיות והצמחים. מאחר וישראל היא מדינה חצי מדברית משאב המים נמצא תמיד בחוסר, לכן המדינה הקימה מתקני התפלה בהם מתפילים את מי הים והופכים אותם לראויים לשתייה. מי השתייה בבית חייבים להיות נקיים וללא מיקרואורגניזמים העלולים לגרום למחלות, והמים חייבים להיות נקיים ממתכות, חומרים כימיים,  אבנית בשיעור גבוה, חול ומזהמים אחרים. איכות המי השתייה בבית משפיעה על בריאות האדם, וחשוב לשתות רק מים צלולים, נקיים ממזהמים ולכלוך וללא ריח או טעם לוואי.

מאחר ומי הברז בבתים מלאים באבנית ובמזהמים אחרים מומלץ לבחור מתקן או מערכת לסינון מי הברז. ראוי לציין כי האבנית הנמצאת במים אינה מסוכנת לבריאות האדם, אך היא הופכת את המים לקשים ולפחות טעימים, ובנוסף האבנית מהווה צרה של ממש מאחר והיא מצטברת על גופי החימום במכשירים חשמליים הקיימים בכל בית כמו קומקום חשמלי, מכונת כביסה ומדיח כלים.

יש מגוון פתרונות איכותיים לסינון וטיהור המים, לכן הבחירה עשויה להיות מעט מאתגרת ומבלבלת. הפתרונות הנפוצים ביותר לסינון המים לבית (או למשרד) הם:

קנקן עם פילטר סינון – מתקן ידני פשוט ויעיל לסינון אבנית וזיהומים אחרים הנמצאים במים. ניתן לרכוש קנקן רב פעמי המצויד בסנן פחם פעיל, הסנן מפחית את קשיות המים, כלומר הוא מטפל באבנית, ובנוסף הוא מסנן ממי הברז כלור, נחושת, עופרת ועוד. פתרון זה זול יחסית אך הוא מחייב מילוי מים בקנקן והמתנה עד סיום הסינון, לכן זהו פתרון נקודתי בלבד שאינו מסנן את כל המים בברזים.

מסנן מים ראשי – אפשר להתקין מערכת סינון מים המתלבשת על צינור המים הראשי. באמצעות המערכת לסינון המים ניתן ליהנות ממים מסוננים ואיכותיים בכל הברזים בבית, וכך גם מונעים אבנית ושומרים על מכשירי החשמל.

סנן מים תת כיורי – פתרון נוח לסינון המים בברז אחד, בדרך כלל מתקינים את הסנן התת כיורי מתחת לכיור המטבח. הסנן מונע אבנית, חול, חלודה ומזהמים אחרים, יש להחליף את הפילטרים אחת לתקופה ויש מגוון מערכות לבחירה.

בר מים – רבים מהישראלים רוכשים ברי מים עם מסנן מיקרוני, סנן פחם פעיל ונורת UV. בר מים מתקדם ומוביל כולל מערכת איכותית לטיהור ולסינון מי הברז, המתקן משפר את טעם המים, הופך את מי הברז לצלולים ומסיר מהמים ריחות וטעמי לוואי. יש מגוון דגמים של ברי מים לכן כדאי לבחור במוצר המשווק על ידי חברה מוכרת ואמינה. מעבר לרכישת בר המים יש לדאוג לתחזוקה שוטפת ולחליף פילטרים ונורת UV בזמן ועל פי הוראות היצרן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן