חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביקור מרשים: שגריר ארה"ב מתפעל מהטכנולוגיות המתקדמות באיכילוב

הדפסות איברים בתלת מימד ושיקום חיילים במשקפי מציאות מדומה: שגריר ארה"ב בישראל ביקר באיכילוב

שגריר ארה"ב בישראל, מר ג'ק לו, ביקר ביום חמישי האחרון – 16.05 – במרכז הרפואי תל אביב-איכילוב. במהלך הביקור, סקר מנהל המרכז, פרופ' רוני גמזו, בפני השגריר את פעילות בית הרפואה, המחלקות השונות, פעילויות המחקר והחדשנות בו, ובפרט את הפעילות האינטנסיבית בבית הרפואה מאז פרוץ המלחמה האחרונה.

הביקור של השגריר לו מצטרף לשורת פעילויות שונות שמקיים בית הרפואה איכילוב עם בתי חולים וגורמי ממשל מובילים מהעולם. פעילויות אלו הן חלק מתפיסה אסטרטגית של בית הרפואה, הרואה חשיבות רבה בחיזוק דיפלומטיית הבריאות של ישראל ובמעמדה בעולם המדע והרפואה, דווקא בעת הזו.

במהלך הביקור סייר השגריר במרכז לוין לחדשנות כירורגית ושמע מד"ר שלמה דדיה, מנהל המרכז ומומחה לאורתופדיה, על היכולות המתקדמות בשימוש בהדפסת תלת מימד בטיפול בפצועים. כמו כן, נפגש השגריר עם סגן נועם אלון, מ"מ בחטיבת גולני, אשר נפצע קשה בלחימה בעזה בחודש נובמבר. אלון עבר ניתוח חדשני להשתלת עצם בגולגולת שהודפסה בתלת מימד ונמצא בשיקום באיכילוב מאז.

בהמשך הביקור ביקר השגריר במרכז סגול לתפקודי מוח ושמע מפרופ' תלמה הנדלר, מנהלת המרכז, על מחקר נוירופידבק שנועד להציע פתרונות חדשניים לטיפול בפוסט טראומה. השגריר פגש גם את מיכאל גרומוב, לוחם מילואים שנפצע בלחימה ומשתמש בטכנולוגיות מציאות מדומה כחלק מתהליך שיקומו.

השגריר מר ג'ק לו לו התרשם מאוד מההישגים יוצאי הדופן במחקר וברפואה שנעשים באיכילוב.

מדבריו:

״התרשמתי מאוד לראות את ההישגים יוצאי הדופן במחקר וברפואה שנעשים פה.
טיפול בפצועי המלחמה תוך שימוש בהדפסת חלקי גוף בתלת מימד ושילוב טיפולי גוף-נפש מביאים לתוצאות שהיו בלתי אפשריות לא לפני הרבה זמן.
שמחתי לפגוש את פרופ׳ גמזו והצוות הרפואי של איכילוב. אתם שותפים שלנו בפרויקטים ובמחקרים השונים וחשובים מאוד בקשר מול ממשלת ארה״ב. אנחנו גאים להיות שותפים שלכם״.

מדברי מנהל המרכז הרפואי ת״א איכילוב, פרופ' רוני גמזו:

״אני מודה לשגריר על הביקור ועל התמיכה המתמשכת שלו באיכילוב ובשיתופי הפעולה הרפואיים בין איכילוב למוסדות מובילים בארה״ב. דווקא בעת הזו, חשוב כי נחזק את הקשרים המדעיים והרפואיים שלנו ונפיץ את הבשורה הרפואית והמדעית שלנו ברחבי העולם. אנו רואים זאת כחובתנו להמשיך ולקדם דיפלומטיה של בריאות עבור מדינת ישראל כולה״

הביקור של השגריר לו מדגיש את החשיבות הרבה של שיתופי פעולה בינלאומיים בתחום הרפואה. שיתופי פעולה אלו מאפשרים לחלוק ידע וניסיון, לפתח טכנולוגיות חדשות ולשפר את איכות הטיפול בחולים.

קרדיט סטילס: מירי גטניו, דוברות איכילוב
קרדיט סטילס: מירי גטניו, דוברות איכילוב
קרדיט סטילס: מירי גטניו, דוברות איכילוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן