חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אהבה שאין לה גיל: החופה המרגשת של בלומה ומשה בגיל 86

חתונה בגיל 86: סיפורם המרגש של בלומה ומשה

חתונה כזו לא רואים בכל יום: בלומה שוורץ, בת 86, ומשה קם, בן 86 גם הוא, נישאו כדת משה וישראל אחרי שנים רבות שחיו יחד כזוג. האירוע המיוחד התקיים בישיבת מעלה אליהו בתל אביב, בנוכחות משפחתם ותלמידי הישיבה.

בלומה עלתה לישראל בשנת 2000 כאלמנה, ומשה, ניצול שואה שהגיע לארץ מפולין בשנת 1948, הם הכירו בישראל והיו יחד מעל עשור. בשנים האחרונות התברר לנכדתה של בלומה, עדינה, שהזוג לא ערך חופה מסורתית. "כשהיינו ברוסיה סבתא שלי לא עשתה חופה בגלל הגזרות על היהודים תחת שלטונו של סטלין. עכשיו, כשאנחנו כאן בארץ, לא נעשה חופה? כשאנחנו במדינת היהודים?" שיתפה עדינה בהתרגשות.

לאחר בירור יהדות מעמיק למשפחתה של בלומה דרך מכון עיתים ועמותת שורשים, הצליחו לאשר את יהדותה של בלומה ולארגן את החופה. בני הזוג חיפשו מקום צנוע אך שמח לקיום האירוע המרגש, ומצאו אותו בישיבת מעלה אליהו. החופה נערכה ברחבת הכניסה לישיבה ברחוב דפנה בתל אביב, בנוכחות תלמידי הישיבה ובני משפחתם. הטקס נערך על ידי הרב לביא אנגלמן, מרבני הישיבה, והשתתפו בו תלמידים ומשפחה ששימחו את בלומה ומשה. "התרגשנו כל כך מהמעמד," סיפרו בלומה ומשה, "הרבה זמן תכננו להינשא כדת משה וישראל, ושמחנו שזה יצא בצורה הזו עם תלמידי הישיבה המקסימים ששימחו אותנו."

הרב חיים גנץ

הרב חיים גנץ, ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, התייחס לאירוע בהתרגשות: "ברכה גדולה וזכות עבורנו לארח חתונה כל כך מרגשת בעם ישראל. אנו מאחלים לבלומה ומשה שמחה ונחת מבני המשפחה וישמחו במעשה ידיהם." כך, אחרי שנים רבות, בלומה ומשה הצליחו להגשים חלום ישן ולקיים את החופה המיוחלת, כשהם מוקפים באהבה ושמחה גדולה.

קרדיט לתמונות: ברק ייזדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן