חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב דורשים: "אשרו לנו להיעדר לטובת הפגנה בעד הרפורמה המשפטית"

בשבוע שעבר נשלח מטעם האוניברסיטה מכתב עידוד ותמיכה ביציאת סטודנטים לממש את זכותם האזרחית ולהביע דעה במסגרת פעילויות המחאה והפרות הסדר שתוכננו ליום שלישי ה-11.07.2023 (להלן "יום השיבוש") כדי לתרום לעיצוב עתידה של החברה הישראלית. המוסד הגדיל לעשות והתיר היעדרות סטודנטים מבחינות שנערכו בתאריך זה תוך שהוא מזכה אותם במועד בחינה שלישי ללא צורך בהסבר.

מכתב זה, שנשלח לאחר דרישת מטה "המאבק באקדמיה", הוא חלק משורת מכתבים ופרסומים שיוצאים מטעם המוסד לחברי קהילת האוניברסיטאות מזה כחצי שנה – כולם בעלי גוון פולטי אחיד שאינו תומך ברפורמה המשפטית לתיקון מערכת המשפט והשבת הדמוקרטיה.

אנו, הסטודנטים שתומכים ברפורמה המשפטית, פונים אליכם כעת בדרישה לקבל את אותם התנאים בדיוק להשתתפות בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית (להלן "הפגנת המיליון" ב23.7 בקפלן, תל אביב), כפי שפורסמו במכתב שנשלח מטעמכם בשבוע שעבר ובפעמים הקודמות.

חופש הבעת הדעה, כפי שנכתב, חשוב מעין כמוהו לדמוקרטיה עצמה, ובכוחו להשפיע על עתיד המדינה. חשוב לציין כי, זכויות אלו אינן עומדות לרשות מחנה אחד אלא עומדות לרשות הכלל.

לאור הזכות לשוויון העומדת לכל אזרח באשר הוא אזרח ללא הבדל גזע, דת, מין, לאום ודעה פוליטית, אנו מצפים שתיענו בחיוב לבקשה זו, ותפרסמו בפומבי מכתב המאשר לכל סטודנט להיעדר מיום לימודים, או להיות זכאי למועד ג' תמורת מועד מבחן אותו יפסיד אם יבחר להשתתף בהפגה למען הדמוקרטיה שתיערך ב-23.07.23. אנו מבקשים שלא תדרשו מהסטודנטים להגיש בקשה להיעדרות, כפי שלא בקשתם בפעמים קודמות".

על המכתב הגיב רקטור האוניברסיטה – פרופ׳ מרק שטייף: ״מדיניותה של האוניברסיטה כפי שהיא באה לידי ביטוי, היא להציע מועדים מיוחדים לתלמידות ותלמידים שההגעה לבחינה נמנעת מהם בשל שיבושים. זוהי מדיניותינו ואין בה אפליה״.

בתנועת הסטודנטים הגיבו לדבריו של רקטור האוניברסיטה: "תגובתו של הרקטור אינה אלא אפליה, שכן במכתב שנשלח בשבוע שעבר מטעם האוניברסיטה נכתב: "אנו נמצאים בימים מורכבים, שבמהלכם אנו נאבקים לשמור על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה ובכך גם על עתידנו, על זכויותינו לחיות כאן בכבוד, על החופש האקדמי ולהבטיח בריאות באופן שוויוני לכל אדם באשר הוא. על מנת לתמוך בפעולות המחאה המתוכננות ביום השלישי ה-11 ליולי, לא תהיה חובת נוכחות בבית הספר לרפואה, כולל בסבבים הקליניים".

אנחנו נשוב לומר באופן ברור: אנחנו לא סטודנטים סוג ב׳, טעות בידכם. שלחנו הודעה נוספת לאוניברסיטה שמבהירה את עמדתנו ואנו מצפים ממנה לשינוי מדיניות בנושא".

סיפור מהסרטים: השוטרים הפתיעו את החשודים בזמן שסחטו באיומים עורך דין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן