חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא נשארים לבד: חוויתם רשלנות רפואית? יש למי לפנות

קרדיט לתמונות PIXABAY

זה לא סוד שרשלנות רפואית היא בין הסוגיות המשפטיות המורכבות והרגישות ביותר. אנשים רבים הטוענים כי נגרם להם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, מגישים מדי שנה תביעות פיצויים לבתי המשפט נגד גורמים רפואיים שונים, לרבות רופאים, אנשי עזר רפואיים, מרפאות ובתי חולים. כיצד תוכלו לדעת אם חוויתם רשלנות רפואית ולמי כדאי לפנות במקרה כזה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

נתחיל בהגדרה – מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא עוולה הקשורה בדיני נזיקין, לפיה למטופל נגרם נזק כתוצאה מטיפול רפואי רשלני. טיפול רפואי רשלני מוגדר ככזה כאשר רופא, או כל בעל מקצוע הרשאי לעסוק בתחום הרפואה, העניק למטופל טיפול רפואי מבלי לנקוט במידת הזהירות הסבירה שמצופה ממנו, ושכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. אנשים המעוניינים לקבל מידע חשוב על רשלנות רפואית לא פעם נתקלים בקושי, מאחר שמורכב עד מאוד להגדיר רשלנות רפואית וזאת בשל העובדה כי ישנם מקרים רבים ומגוונים העשויים להיחשב כרשלנות כזו. רשלנות רפואית יכולה להיגרם על ידי רופא, טכנאי רנטגן, רוקח, אחים ואחיות, רופא היריון ולידה ואפילו על ידי בית החולים עצמו.

מה נדרש כדי להוכיח רשלנות רפואית?

ישנם שלושה קריטריונים משמעותיים אותם צריך להוכיח כדי לטעון בבית המשפט לרשלנות רפואית. הראשון הינו קיומה של רשלנות רפואית – רשלנות כזו יכולה להיות טעות או איחור באבחון, מתן תרופה שגויה, היעדר הסכמה מדעת, רשלנות במעקבים רפואיים ועוד. הקריטריון השני הוא הוכחה של הנזק הרפואי שנגרם למטופל בעקבות הרשלנות. לדוגמה, אם נרשמה לכם תרופה שאינה מתאימה לכם והיא גרמה לכם נזק בריאותי, תצטרכו להוכיח זאת. הקריטריון השלישי והאחרון הוא הוכחת הקשר הסיבתי בין הרשלנות הרפואית לבין הנזק שנגרם לכם. לדוגמה, אם שחררו אתכם מאשפוז לפני הזמן כאשר עדיין הזדקקתם להשגחה רפואית, ומצבכם הוחמר בשל כך, תוכלו להצביע על קשר בין שני המקרים.

מה נדרש לעילת התביעה?

כדי שתוכלו לבנות את כתב האישום, תצטרכו להצטייד בלא מעט מסמכים, וזאת מאחר שתביעות נזיקין הן מסוג התביעות המורכבות ביותר. ראשית, עליכם לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי שנוגע למצבכם. תיעוד כזה יכול להיות סיכומי ביקור אצל רופא, טפסי הפנייה, תוצאות בדיקות מעבדה, מרשמי תרופות ולמעשה, כל מה שיכול להצביע על רשלנות רפואית ולחזק את עילת התביעה שלכם. שנית, עליכם להשיג חוות דעת רפואית שתתמוך בעמדתכם. חוות דעת כזו ניתן להשיג מרופא מומחה אובייקטיבי, שיבחן את המקרה לפרטי פרטים וייקבע האם לדעתו התבצעה רשלנות או לא. חוות הדעת חשובה ביותר, מאחר שבתי המשפט נוטים לתת לחוות דעת אלה משקל רב בהכרעת פסק הדין.

חוויתי רשלנות רפואית. למי פונים?

בשביל שתהליך התביעה שלכם יתבצע על הצד הטוב ביותר, אנחנו ממליצים לכם תחילה להתעדכן במידע משפטי רלוונטי ועדכני כדי לגשת לכל התהליך כשאתם חכמים יותר. כמו כן, מומלץ לשכור את שירותי של עורך דין מנוסה ומקצועי שמתמחה בדיני נזיקין, ובפרט בתביעות רשלנות רפואית. עורך דין טוב יוכל לייעץ לכם בתהליך, לסייע לכם בפנייה למומחים רלוונטיים לצורך כתיבת חוות דעת, להכין עבורכם את כתב התביעה וכמובן – לייצג אתכם בבית המשפט ולסייע לכם להשיג את הפיצויים ההולמים ביותר. בנימה זו חשוב לציין כי לרוב התהליך המשפטי בענייני רשלנות רפואית עשוי להימשך זמן רב, ולעתים הוא אף נמשך שנים. זאת עקב המורכבות של המקרים והרגישות הרבה שלהם (לכן, לא פעם תהליכים אלה מסתיימים בגישור בין השני הצדדים). מסיבה זו, אנו ממליצים לכם להיאזר בסבלנות ככל הניתן עד שימוצה הדין עם כל הגורמים הרלוונטיים.

לסיכומו של עניין,

רשלנות רפואית היא סוגייה מורכבת, אבל אם אתם חושדים שנגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות כזו בהחלט יש מה לעשות ולמי לפנות. פנו בהקדם לעורך דין מומלץ לתביעות רשלנות רפואית ובחנו יחד עמו את אפשרויותיכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן