חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניכיון שיקים – כל מה שצריך לדעת

קרדיט לתמונה Freepik

אפשר לומר בצורה חד משמעית כי מספיק להיות בעל עסק קטן במדינת ישראל על מנת להבין כי במטרה לוודא כי העסק אכן זוכה להזדמנות לה הוא ראוי וכן במטרה שבעל העסק יצליח ליהנות מיציבות כלכלית, המהווה עקרון מפתח משמעותי בצמיחת העסק, יש לספק לו את תזרים המזומנים המתאים, כזה שיהווה עבורו אוויר לנשימה ויניע את העסק כלפי מעלה. זאת בעוד כי בעידן המודרני בו אנו חיים, רבים הם בעלי העסקים אשר נקלעים לשורה רחבה של אתגרים כלכליים, בהם נמנעת מהם האפשרות לקבל כסף נזיל לצורך תחזוקת העסק באופן שוטף. כאן למעשה נכנס לתמונה שירות ניכיון שיקים. על מנת לעשות לכם קצת סדר ולוודא כי אתם אכן מבינים את השירות על שלל רבדיו, החלטנו לרכז עבורכם למאמר הבא את כל הגורמים החשובים שיהיה עליכם להכיר בנושא.

אז מה זה ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים הוא למעשה תהליך שבמסגרתו פונה בעל העסק לגוף חוץ בנקאי, במטרה להעביר את השיקים הדחויים שהתקבלו לידיו מקהל לקוחותיו, כאשר תפקידו של הגוף החוץ בנקאי הוא להמיר את השיקים לתשלום מזומן, בגין עמלה מסוימת מסך העסקה. על כן, חשוב לציין כי מדובר על פעולה חוקית לחלוטין, אשר נתונה לאישור הממשלה ונמצאת תחת פיקוח של משרד האוצר. למעשה, אותן חברות חוץ בנקאיות מחזיקות ברישיון מטעם הממשלה לעשות בשירות זה, ופועלות בהתאם לחוקים המעוגנים בחוק של מדינת ישראל.

הפתרון האידיאלי לבעלי עסקים

ניכיון שיקים דחויים מעניק לבעלי העסקים את האפשרות להימנע מפתרונות יעילים ואפקטיביים פחות כגון הגדלת המסגרת שעשויה לנפח את ההוצאות בעקבות ריביות, לקיחת הלוואות שעשויות להוביל לחובות בלתי מבוטלים, לבצע שימוש בבטחונות וכיוצא בכך. במילים אחרות – שירות ניכיון שיקים הוא השירות האידיאלי לבעלי עסקים שמעוניינים ליהנות מתזרים מזומנים שוטף שמאפשר להם מרווח נשימה שכן, חשוב לזכור כי תזרים מזומנים לקוי מהווה את אחד הגורמים העיקריים לסגירתם של לא מעט עסקים ברחבי מדינת ישראל.

כך תבחרו חברת ניכיון שיקים מומלצת

במטרה לבחור בצורה הולמת חברה אשר מספקת שירותי ניכיון שיקים, הרי שעליכם להתייחס למספר עקרונות מפתח שונים. תחילה, עליכם לוודא האם החברה עליה שמתם עין אכן מחזיקה ברישיון לעסוק בשירות ניכיון שיקים מטעם משרד האוצר. דבר נוסף וחשוב לא פחות שיהיה עליכם לבצע טרם הגעתכם אל מעמד הבחירה יהיה לערוך סקר שוק שכן, באמצעות סקר שוק מעמיק תוכלו להבין את קשת המחירים הרחבה בענף ולא פחות חשוב – לבדוק מול איזה חברה הכי משתלם לכם לעבוד תחת הצרכים האישיים והעסקיים שלכם. דבר נוסף יהיה לוודא כי מדובר על חברה בעלת מוניטין חיובי ומגוון המלצות וחוות דעת חיוביות, מה שיעניק לכם שקט נפשי וודאות בבחירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן