חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה משמש אל פסק

קרדיט לתמונה Freepik

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, הפסקות חשמל, נפילות מתח וכל הסובבים להם הן תופעות מרגיזות בלשון המעטה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על עולם המחשוב והתקשורת שכן, הדבר יכול לא פעם להסב נזק ברמה כזו או אחרת. משכך, לקראת עונת החורף בה אנו נמצאים, החלטנו להכין עבורכם כתבה קצרה שתעשה לכם סדר בכל הנוגע לשמירה על המחשבים, ציוד התקשורת והעבודה שלנו בדיגיטל, מפני תקלות שכאלה.

נזקי הפסקת חשמל

למרות העובדה כי רשת החשמל במדינת ישראל היא יציבה במיוחד, לא ניתן להתעלם מן העובדה כי הפסקת חשמל היא תופעה נפוצה, בעוד כי הסבירות להפסקת חשמל עולה בצורה משמעותית בתקופת החורף, במיוחד כאשר מזג האוויר הוא בלתי מאוזן. מיותר לציין כי הפסקות חשמל מזיקות בצורה בלתי רגילה למוצרי אלקטרוניקה, לרבות מחקרים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על כיבוי בלתי מוסדר. בנוסף לנזק שעשוי להיגרם לציוד ההיקפי של המחשב, הרי שלא פעם הפסקות החשמל מעמידות אותנו בפני סכנה בה טרם הספקנו לשמור את העבודות לפני נפילת החשמל.

אז מה זה אל פסק ומהם הסוגים השונים?

מערכת אל פסק היא למעשה מערכת אשר מהווה סוללת גיבוי שכל תפקידה הינו להגן על המחשב והציוד ההיקפי בו מפני תרחישים של הפרעות מתח והפסקות חשמל. במילים אחרות – מערכת אל פסל מספקת מתח לפרק זמן קצוב לצורך המשך עבודה, או לחילופין כיבוי מסודר שיאפשר לכם לשמור את כל הנתונים בזמן אמת, בעת הפסקת חשמל. ללא מערכת אל פסל, המחשבים והחומרה עשויים להיפגע בעקבות מתח הרשת והפסקות חשמל, חוסר בהגנות, מסננים, רעשים וגיבוי שניתן למצוא במערכת אל פסל. מערכת אל פסק היא המערכת שתסייע לכם למנוע נזק בלתי הפיך לתוכנה וחומרה יקרים במיוחד. עם זאת, טרם הגעתכם אל מעמד הרכישה, מוטב שתכירו את הסוגים השונים שכן, ישנם שלושה סוגים מרכזיים של מערכת אל פסק למחשבים:

  • אופליין – מדובר למעשה על שיטת האל פסק הבסיסת ביותר. שיטת האופליין היא שיטה בה המחשב מתחברת אל המערכת, בעוד כי המערכת מתחברת באופן ישיר לשקע בקיר. בשיטה זו לוקח למערכת פרק זמן של כ-4 מאיות השניה שהסוללה מתחילה לעבוד בעת הפסקת חשמל.
  • אינטראקטיב – מערכת אל פסק מסוג אינטראקטיב היא מערכת בה המתח מהחשמל עובר בצורה קבועה לצרכן על ידי יחידת האל פסק. בעת בה ישנה הפסקת חשמל נכנסת היחידה לפעולה בליווי מייצב מתח, מייצב שכל תפקידו הוא למנוע תופעה של נפילת מתח.
  • אונליין – שיטת האונליין היא השיטה המתקדמת ביותר. בשיטה זו יחידת האל פסק מאפשרת זרם יציב וקבוע בעת הפסקת חשמל. למעשה, מדובר על שיטה בה יחידת האל פסק מבודדת באופן מוחלט מרשת החשמל המרכזית, כאשר החומרה המחוברת אליה פועלת באופן קבוע על בסיס כוח סוללה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן