חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העץ ה-10,000: ברגע האחרון – עיריית תל אביב עמדה ביעד לנטיעת עצים בעיר

שתילת העץ ה-10,000. צילום: גיא יחיאלי

ראש העיר נטע את העץ ה-10,000

העירייה עמדה ביעד: ראש העיר נטע את העץ ה-10,000 לשנת 2023 בעיר.

אתמול התקיים אירוע נטיעת העץ ה-10,000 בעיר תל אביב-יפו לשנת 2023. האירוע התקיים במעמד ראש העירייה, רון חולדאי. ראש העיר התכבד בנטיעת עץ אלה ארץ ישראלי בוגר בגינה קהילתית מונש בשכונת יד אליהו.

העץ ניטע כחלק מהיעד שהציבה עיריית תל אביב-יפו לנטוע 100,000 עצים נוספים בעיר עד שנת 2030. עד כה ניטעו במסגרת התכנית 20,000 עצים בעיר תל אביב-יפו. העירייה תמשיך לעמוד ביעד שהציבה מדי שנה, כדי שהתושבות והתושבים יוכלו ליהנות מעיר מוצלת וירוקה.

רון חולדאי: "מיומה הראשון – תל אביב שאפה להיות ירוקה"

לדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "לעיר תל-אביב-יפו הייתה מאז ומתמיד מה שקרוי היום "אג'נדה ירוקה". מיומה הראשון לפני יותר ממאה שנים, מייסדיה יישמו בה תפיסה מהפכנית של עיר מלאה בפארקים וגנים בלב דיונות חול שוממות. כבר אז הבינו את חשיבותם ותרומתם של העצים בחיינו.

העץ הוא "מטהר אוויר" טבעי – סופח פיח, עשן, רעש, פולט חמצן לסביבה ומספק לנו מרחב עירוני מוצל ונעים, המזמין שהייה ואינטראקציות אנושיות. שתלנו אתמול בגאווה את העץ ה-10,000 השנה, ומתקדמים בצעדי ענק להגשים את התחייבותנו לשתול 100 אלף עצים בעיר עד שנת 2030".

העירייה יזמה את תכנית הפעולה "יער עירוני" מתוך רצון לחזק את המערכת האקולוגית, לנהל את משאב העצים בעיר ולייצר מרחבי צל נוספים. במסגרתה הכריזה העירייה, כי בכוונתה לנטוע כ- 100,000 עצים נוספים בעיר עד שנת 2030. זאת בדגש על נטיעת עצים מקומיים, עצים נותני צל ועצי פרי המותאמים לאקלים הים תיכוני.

התכנית כוללת בין היתר, פיתוח רשימה של מיני עצים לנטיעה בהתאם לסוגי התשתיות בעיר. כל זאת על מנת לאפשר צמיחה תקינה ואת עמידות העצים לנוכח שינויי האקלים; התאמת בתי גידול והטמעת מערכות מתקדמות המאפשרות לשורשי העץ להתפתח באופן מיטבי; הגנה על עצים קיימים; נטיעת עצים בחצרות פרטיות בשיתוף עם התושבים ועוד.

באמצעות ניהול "היער העירוני", תביא העירייה להגדלת התכסית הירוקה, הרחבת ההצללה ובינוי מותאם אקלים. רווח נוסף הוא עידוד הקהילה לאימוץ אורח חיים מקיים ומותאם לאקלים המשתנה, ותמיכה באוכלוסיות פגיעות.

שתילת העץ ה-10,000. צילום: גיא יחיאלי
שתילת העץ ה-10,000. צילום: גיא יחיאלי

מה אפשר לעשות ב-40 דק'? אתם לא תאמינו!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן