חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיטות מומלצות להלבנת שיניים

קרדיט לתמונה Freepik

כידוע, קיים מגוון רחב של שיטות שונות עבור הלבנת שיניים שכן, את כל השיטות ניתן לחלק לטיפולים ביתיים, טיפולים מקצועיים וטיפולים ביתיים מקצועיים. מרגישים מעט מבולבלים? אל דאגה, כי החלטנו לעשות לכם סדר במאמר הבא, ולרכז לכם את השיטות המומלצות להלבנת שיניים:

  1. הלבנה ביתית על בסיס חמצון – הלבנת ששיניים ביתית אשר מתבססת על חמצון היא הלבנה אשר מבצעת שימוש בחומרי גלם ותרכובות כימיות שכל מטרתן היא להוביל לחמצון של שכבת הדנטין בשיניים. זאת בעוד כי בעידן המודרני של היום ניתן לפגוש במגוון רחב של מוצרים אשר מחזיקים באפשרות לבצע את המטלה, אך באותה הנשימה חשוב לציין כי רמת היעילות של מרבית המוצרים עדיין לא הוכיחה את עצמה. יחד עם האמור, חשוב לקחת בחשבון את העובדה כי מדובר על טיפולים בלתי מבוקרים אשר עשויים לא פעם להוביל לנזקים בלתי הפיכים בשן. משכך, במידה ואתם בוחרים בשיטת הלבנה זו, מוטב להסתייע בשירותיו של גורם מקצועי מוסמך, שילווה אתכם ויפקח על התהליך באופן מקצועי.
  1. הלבנה מקצועית במרפאת שיניים – הלבנת שיניים מקצועית במרפאת שיניים היא ללא צל של ספק הבחירה המקצועית והאידיאלית ביותר. למעשה, מדובר על שיטה שבמסגרתה מתבצע שימוש בחומרי גלם מרוכזים במיוחד, במקביל לשימוש במקור אור חזק ומרוכז במיוחד שתפקידו הוא להפעיל את החומר המחמצן בצורה היעילה ביותר. אחד מהיתרונות הבולטים ביותר שיש לשיטה זו בא לידי ביטוי לא רק ביעילות גבוהה, אלא גם בעובדה כי הטיפול מתבצע על ידי רופא שיניים מוסמך, תחת תנאי בקרה מדויקים, מה שמבטיח כי לא תגרמו לאף נזק לשיניים במסגרת התהליך.
  1. הלבנה מקצועית ביתית – במטרה להקל על התהליך עבור המטופל, פותחו טכניקות מתקדמות להלבנת שיניים מקצועית בבית יחד עם חלוף השנים האחרונות. למעשה, מדובר על שיטה המתבצעת תחת פיקוחו של רופא שיניים, ובעזרת חומרים שניתן לרכוש עם מרשם בלבד. אותם טיפולים נקראים "הלבנת שיניים בעזרת סד". מדובר על סד סיליקון אשר נבנה בהתאמה אישית עבור המטופל, בהתאם לצרכיו האישיים וכן גם בהתאם לצורת הקשת הדנטלית שלו. תחילה, מודד הרופא המטפל את פה המטופל במטרה ליצור הדמייה של הפה, לאחר מכן שולח הרופא את הנתונים ישירות אל מעבדה ייעודית שכל תפקידה הוא לבנות את אותו סד ייעודי. המטופל ייקבל את סד הסיליקון לצד מרשם לחומרי הלבנה ייעודיים שיוכל לרכוש בבית המרחק. כמו כן, חשוב לזכור כי תהליך הלבנת השיניים בשיטה זו מתבצע על ידי הזנת הסד בתוך חומר ההלבנה וענידתו על גבי השיניים במהלך שעות הלילה. מדובר על טיפול המאפשר תוצאה אידיאלית, בעוד כי כאמור – התהליך מפוקח מתחילתו ועד סופו על ידי רופא שיניים מוסמך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן