חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביום המחלות הנדירות, נפתח שרות חדש באיכילוב: מרפאה משולבת למטופלים עם לבקנות עורית-עינית

ביום המחלות הנדירות, נפתח שרות חדש באיכילוב: מרפאה משולבת למטופלים עם לבקנות עורית-עינית.

המרפאה החדשה נפתחה בשיתוף עם מערך העור ומערך העיניים ומרכזת תחת קורת גג אחת מעקב וטיפול במטופלים עם לבקנות עורית ועינית מסוגים שונים, וכוללת בדיקות עור לאיתור סרטן עור, ברור גנטי במסגרת מחקר, בדיקות עיניים ושיקום ראיה.

ד"ר איילת רשפון, מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור בבית החולים איכילוב מסבירה: "מטופלים עם לבקנות נדרשים להיות במעקב עורי תכוף בשל חוסר ייצור מלא או חלקי של פיגמנט המלנין הנמצא בעור, שיער ועיניים. בחסר של המלנין קרינה אולטרה-סגולה חודרת לעור בקלות ועלולה להוביל ליצירת סרטן עור״.

צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

ד"ר ענת בכר, מנהלת המרפאה לנוירו אופתלמולוגיה בילדים מוסיפה: "שיתוף הפעולה נוצר מתוך הבנה כי חולים עם לבקנות עורית סובלים לרוב גם מלקות ראיה במספר מנגנונים הכוללים תת-התפתחות של מרכז הראיה ומסלולי הראיה הקדמיים, בזכות השירות החדש המטופלים יכולים לקבל מענה מקצועי ויעיל עבור שני תחומים שונים במקום אחד".

המרפאה מציעה למטופלים סקירות נגעי עור תקופתיות מדוקדקות לאיתור נגעים חשודים לסרטן עור. במקרה שנמצא נגע כזה הנגע יטופל לפי הצורך בהסרה כירורגית לרבות ניתוח מוהס, הקפאה בחנקן או בטיפול "שטח" כגון טיפול פוטודינמי/טיפול במשחות שונות.

בנוסף המרפאה תציע ברור גנטי על מנת לאתר את הגן הפגום ולמנוע הישנות של לבקנות במשפחה. הברור הגנטי יתקיים בהובלת ד״ר מור פבלובסקי, מנהלת מרפאת פיגמנטציה במערך העור ויבוצע במסגרת מחקרית במעבדה לדרמטולוגיה מולקולרית במערך העור.

במרפאת העיניים מטופלים יעברו הערכה עינית מלאה כולל חדות ראיה, בדיקות אורטופטיות להערכת תנועות העיניים ופזילה. השירות מציע שיקום ראיה פרטני כולל התאמת משקפים, טיפולים ואמצעים לשיפור הניסטגמוס, טיפולים לעין עצלה ופזילה ומידת הצורך ניתוח לתיקון פזילה וניתוח לשיפור מנח ראש משני לריצוד. המטופלים ילוו ע"י מערכת תומכת של אנשי מקצוע למתן מענה כוללני לצרכיהם העיניים.

3 נתינים זרים נעצרו בחשד למעורבות בקטטה אלימה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן