חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את תוכנית "רוקח-אבן גבירול" בסמוך לתחנת הכוח רדינג

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את תוכנית "רוקח-אבן גבירול" בסמוך לתחנת הכוח רדינג

התוכנית מהווה מתחם אורבאני ותחבורתי ממרכז תל אביב דרך רחוב אבן גבירול לעבר השכונות החדשות ברובע שדה דב והופכת את ה"חצר האחורית" של התשתיות הממוקמות באזור זה למרחב עירוני אינטנסיבי.

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, אדר' ארז בן-אליעזר, החליטה לאשר את התוכנית למתחם רוקח-אבן גבירול שבסמוך לתחנת 'רידינג' בתל אביב. התוכנית תייצר מרחב ציבורי משמעותי בצפון העיר אשר עתיד לשרת את הציבור ברמה המקומית והמטרופולינית.

המתחם בשטח כולל של כ-380 דונם, ממוקם מצפון לרחוב רוקח וממזרח לשפך הירקון והוא כולל כיום מסוף אוטובוסים, מגרשי חנייה, בית הלוויות, תחנת כיבוי אש ומתקנים של חברת החשמל.

צילום: מנספלד קהת אדריכלים

התוכנית שמקודמת על ידי עיריית תל אביב, מייצרת רצף של פארק הירקון אל טיילת החוף, ומקשרת את מרכז העיר עם השכונות בצפון העיר על ידי המשך רחוב אבן גבירול כרחוב עירוני שוקק חיים ופעילות.

התוכנית כוללת שטחים נרחבים עבור מבני ציבור בהיקף של כ-240,000 מ"ר, וכן מבנה תעסוקה בצמוד לתחנת הכוח 'רידינג'. בנוסף, התוכנית מייצרת המשך של רחוב אבן גבירול שמהווה את השדרה הראשית בתוכנית על שטח שדה התעופה שדה דב. לצורך כך, תחנת כיבוי האש של תל אביב תועתק למיקום חדש בתחום התוכנית לטובת המשך רחוב אבן גבירול לכיוון צפון.

בצומת שדרות רוקח ואבן גבירול, התוכנית כוללת הקמת מרכז תחבורה מקורה ובו מתוכננות 85 עמדות אוטובוס, 28 עמדות מוניות שירות ותחנת רכבת קלה-קו ירוק. לאורך שפך הירקון מוצע שטח ציבורי פתוח של כ-80 דונם בו מצויים מיכלי הדלק ההיסטוריים של תחנת הכוח רידינג, כאשר התוכנית מאפשרת שימוש מחודש במיכלים עבור תרבות, בילוי ופנאי, שטח זה עתיד להתחבר עם פארק הירקון, ולהוות חלק אינטגרלי מהפארק.

הוועדה בהחלטתה לאשר את התוכנית, קיבלה חלק מההתנגדויות, וביניהן הוחלט להאריך את משך הזמן לשימוש הזמני במסוף האוטובוסים הקיים.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, ציין כי "התוכנית מהווה מתחם אורבאני ותחבורתי ממרכז תל אביב דרך רחוב אבן גבירול לעבר השכונות החדשות ברובע שדה דב והופכת את ה"חצר האחורית" של התשתיות הממוקמות באזור זה למרחב עירוני אינטנסיבי, אשר כולל פארק בהיקף של 80 דונם כרצף של שטחים ירוקים מפארק הירקון ועד שדה דב – מרכז תחבורה מקורה שיתחבר עם תחנת הרכבת הקלה של הקו הירוק, שטחים לתעסוקה ומבני ציבור".

התוכנית נערכה על ידי מנספלד קהת אדריכלים.

קרדיט הדמיה: מנספלד קהת אדריכלים

המומנטום של מומנטו, אולם אירועים הצמוד לכותל

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן