חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המסילה הרביעית באיילון: שדרוג משמעותי לתחבורה הציבורית בישראל

ממשיכים לחבר את ישראל: המסילה הרביעית דוהרת קדימה

המסילה הרביעית באיילון היא אחד מפרויקטי התחבורה המשמעותיים ביותר בישראל בשנים האחרונות, ומהווה צעד חשוב לחיבור המדינה, שיפור התחבורה הציבורית והפחתת העומסים בכבישים. הפרויקט, שמבוצע על ידי רכבת ישראל ומשרד התחבורה, מתקדם בקצב מהיר ומבטיח להגדיל את מספר הנוסעים ברכבת בצורה משמעותית בשנים הקרובות.

היקף הפרויקט: השקעה אדירה במשאבים וטכנולוגיה

במסגרת הפרויקט, הושקעו משאבים רבים בטכנולוגיה, כוח אדם וציוד הנדסי מתקדם. בין הנתונים הבולטים:

  • 29 אלף מטרים של כלונסאות הוקמו לצורך יצירת יסודות.
  • מעל 19,300 מ"ק בטון נוצקו באתר.
  • כ-1,300 יסודות חדשים נבנו.
  • מעל 3,800 משאיות ו-2,500 מערבלי בטון לקחו חלק פעיל בפרויקט.

שיפור השירות ותכנון לעתיד

עם סיום העבודות, תאפשר המסילה הרביעית לעד 26 רכבות לעבור בכל שעה בכל כיוון בציר איילון, המהווה נתיב התחבורה המרכזי של המדינה. מדובר בגידול של כ-50% לעומת המצב הקיים, שבו 14 רכבות בלבד עוברות בציר זה.

החזון של משרד התחבורה ושרת התחבורה מירי רגב מתמקד בחיבור ישראל ובפיתוח תחבורה ציבורית מתקדמת, מתוך הבנה כי גידול האוכלוסייה בשנים הקרובות ידרוש פתרונות תחבורה חכמים. כיום מבצעת הרכבת כ-70 מיליון נסיעות בשנה (נתוני 2019), והתחזיות מצביעות על גידול ל-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 ו-300 מיליון נסיעות ב-2040.

אתגרים בתכנון ובביצוע

עבודות המסילה הרביעית כוללות אתגרי תכנון וביצוע ייחודיים בשל המיקום הצפוף של נחל איילון והצורך לשמור על פעילות שוטפת בתחנות הרכבת המרכזיות בתל אביב. כדי להתמודד עם אתגרים אלה, הוקמו סכר ייעודי ותעלות ניקוז חדשות שאפשרו את ייבוש התעלה לצורך עבודה בשטח יבש.

תרומה לכלכלה ולחוסן הלאומי

לדברי יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, הפרויקט אינו רק השקעה בתשתיות תחבורה אלא גם חיזוק החוסן הלאומי של מדינת ישראל."במיוחד באחת מהשנים הקשות שידעה מדינת ישראל, חשוב לנו להמשיך ולפתח את הארץ באמצעות מיזמי פיתוח נרחבים. עם ההתקדמות המשמעותית במסילה הרביעית באיילון, לצד התקדמות במיזמי תשתית נוספים, ממשיכה רכבת ישראל לבנות את הארץ, לשמר את חוסנה הלאומי ולשפר את מרקם החיים של כלל האזרחים."

תרומת הפרויקט לתחבורה הציבורית

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, הוסיף כי "מאז ה-7.10 אנו עובדים ברכבת ישראל לילות כימים על מנת להמשיך לתת שירות מיטבי עבור הנוסעים שלנו, וכן ממשיכים להשקיע ביתר שאת במיזמי הפיתוח החוצים את ארצנו. בזכות העבודה המסורה של עובדינו, נמשיך כארגון להוות את חוד החנית של התחבורה הציבורית בישראל ולצלוח את האתגרים שמביאה עמה התקופה בה אנו נמצאים."

לאן נמשיך מכאן?

עם סיום כלל העבודות, המסילה הרביעית תהיה חלק ממערך רחב של פרויקטים תחבורתיים, ביניהם פרויקט החשמול, מסילה 431, והמסילה המזרחית. יחד, הם ישפרו את הנגישות התחבורתית בכל רחבי ישראל ויהוו בסיס לתכנון אסטרטגי לעשורים הקרובים.

חופשה על חשבון המדינה: מענקי הנופש החדשים שכולם מדברים עליהם

צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן