חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמנות שורדת: גלריית בארי מוצאת מקלט בתל אביב

גלריית בארי חוזרת לתל אביב

גלריית האמנות הוותיקה מקיבוץ בארי, שנשרפה כליל באירועי הטבח הקשים באוקטובר 2023, מצאה בית חדש זמני בתל אביב בית רומנו, משכנה החדש ל-3 שנים הקרובות,  עיריית תל אביב-יפו יזמה את המעבר, כחלק ממחויבותה לקידום התרבות והאמנות בעיר.

המקום נבחר לאחר סיור לוקיישנים בעיר של נציגי אגף התרבות של עיריית תל אביב- יפו יחד עם אוצרות גלריית בארי, זיווה ילין וסופי ברזון-מקאי, 8 לוקיישנים שונים נבחנו עד שהוחלט כי החלל בקומה השנייה של בית רומנו הוא המקום המתאים ביותר.

את היוזמה, גיוס התרומות והמהלך הובילה רויטל בן-אשר פרץ, יועצת ראש עיריית תל אביב- יפו לאמנות ותרבות. המעבר נעשה בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים; את השיפוץ מימנו קרן פלומס שתומכים באיגוד האמנים הפלסטיים יחד עם חברת אקרו נדל"ן. חברת וייבוקס, הבעלים של בית רומנו, מעניקה לגלריה את החלל בלי לגבות דמי שכירות והעירייה לא תגבה ארנונה על המבנה.

מעבר למציאת פתרון לפעילות הגלריה, השאיפה היא להפוך את מרחב הגלריה למקום אירוח לכלל קהילת קיבוץ בארי בשלוש השנים הקרובות ועד שיעברו חזרה לקיבוצם.

מתי?

אירוע פתיחת הגלריה יתקיים הערב, יום חמישי (2.5):
18:30- התכנסות
19:00- טקס פתיחה למוזמנים בלבד
20:00 – פתיחה לקהל הרחב

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו:

" מאז 7 באוקטובר כולנו עוקבים בהשתאות, לא פחות, אחרי ההתנהלות של קהילת בארי. אחרי אומץ הלב וזקיפות הקומה ועוצמת הרוח. יום יום ושעה שעה – אנשי ונשות בארי ממשיכים לקיים את קהילת בארי ולא מוותרים. לא על המאבק להחזרת החטופים והחטופות הביתה, שהוא הדבר הכי חשוב עכשיו, ולא מוותרים על הערכים שעליהם נוסדה מדינת ישראל ונוסד בארי ועליהם גידל את דורותיו לתפארת, במעשה וברוח.

תל אביב יפו גאה להיות היום בית לגלריה בארי. התרבות והאמנות הן נשמת אפה של העיר שלנו, לא פחות מערכי מגילת העצמאות. אנחנו יודעים שבלי תקומת הרוח, גם בתקופות קשות כל כך, אולי בעיקר בתקופות קשות כל כך – אין לנו תקומה כאומה. ולכן, אנחנו נרגשים מאוד לתת יד להמשך קיומה של הגלריה, אבל נשמח לראות אותה חוזרת לבארי בשנים הקרובות, עם שאר הקהילה, להיות חלק בבנייתו מחדש של הקיבוץ.

נזכור את נרצחי בארי, יחד עם כל נרצחי השבת השחורה ההיא. והלוואי שיחזרו כל החטופים והחטופות אלינו הביתה במהרה."

צילום: דניאל חנוך
צילום: דניאל חנוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן