חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף לפקקים – מטרו M2 יוצא לדרך: בשורה משמחת לתושבי גוש דן

המטרו מתרחב: קו M2 זוכה הבוקר לאישור הממשלה

אבן דרך משמעותית בפרויקט הענק שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן

יום רביעי, 1 במאי 2024 – הממשלה אישרה הבוקר את תוואי קו המטרו M2, המסמן צעד משמעותי נוסף קדימה בפרויקט התשתיות הגדול ביותר המקודם כיום בישראל.

פרויקט המטרו, הכולל שלושה קווים (M1, M2 ו-M3), נועד להרחיב ולייעל את מערכת הסעת ההמונים במרכז הארץ. הפרויקט צפוי לכלול 109 תחנות לאורך 150 ק"מ, ולחצות 24 רשויות מקומיות. עם השלמתו, המטרו צפוי להסיע כ-2 מיליון נוסעים ביום, ולשנות משמעותית את הרגלי הנסיעה בגוש דן, יחד עם פרויקט הרכבת הקלה.

קו M2, שאורכו 25 ק"מ, יתפרס לאורך ציר מזרח-מערב וישפר את הקישוריות והנגישות לתושבים ולנוסעים בערים פתח תקווה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן באזורי פיתוח עתידיים, לרבות אזור סירקין.

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, ציין:

"נת"ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בהחלטה הבעת אמון במקצועיותה ובניסיונה הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינלאומיות שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל".

נועה אורן, משנה למנכ"ל מטרו, הוסיפה:

"זהו עוד צעד חשוב בקידום פרויקט רשת המטרו, שיעלה את ישראל על מפת התחבורה הציבורית העולמית. הנוף של מטרופולין גוש דן וסביבותיו עתיד להשתנות ולבשר על עידן חדש בשגרת היומיום של הנוסעים ודפוסי התחבורה, מכפר סבא ועד רחובות".

אישור קו M2 מהווה צעד משמעותי נוסף לקראת מימוש חזון המטרו, שיביא למהפכה בתחבורה הציבורית בישראל וישפר משמעותית את איכות החיים של תושבי גוש דן.

אילוסטרציה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. תשאלו כל ירושלמי ויגידו לך, שאין תועלת ברכבת בירושלים. שרת התחבורה מוסיפה עוד ועוד מסילות, כדי שראש העיר יוכל לבנות מגדלים של 30 קומות על הציר.
    מגדלים לא מתאימים למשפחות. לא מתאימים לשכונות במערב. נבנים רק בשכונות חילוניות או דתיות. בשכונות החרדיות המחירים ירדו, בזכות הבניה של ראוכברגר (דגל התורה) לציבור שלו, ובמערב- ביקוש עצום של המפונים דווקא לשכונות המערב והמחיר עולה וכולה.
    שם אף'חד לא רוצה מגדלים.
    מתי ייעצרו משת"פים מכל המגדרים, לוקחי שוחד?ומקדמי קבלנים בירושלים?
    מוזמנים לקחת את הקרונות ופסי מהמסילה המיותרים, שלא על ציר?הרצל והאוניברסיטאות-
    ולזרז ית בניית הרכבת בתל אביב המישורית, שבה קל לבנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן