חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשב על המרפסת: מגוון פעילויות לכבוד ספירת הציפורים השנתית

בשנה הבאה – וגם השנה – נשב על המרפסת ונספור ציפורים נודדות

תרימו ת'ראש: עיריית תל אביב-יפו מציעה מגוון פעילויות לכבוד ספירת הציפורים השנתית.

בין הפעילויות שמציעה העירייה: הזמנת תושבים לקחת חלק בספירת הציפורים השנתית, סיורי צפרות בנושאי קינון, בנייה ותליית תיבות קינון בחצרות הבניינים. יותר מ-20 בתי ספר ייקחו חלק בספירת הציפורים.

עיריית תל אביב-יפו שמה לעצמה כמטרה לחזק את המערכות האקולוגיות ועושה זאת תוך שיתוף ומעורבות פעילה של תושבות ותושבי העיר.

לאור מטרה זו, העירייה פועלת לשמירה על מגוון מיני הצומח והחי המקומיים, ביניהם ציפורים מקומיות כמו דרור הבית והירגזי, הנמצאות תחת איומי ההתחדשות העירונית וכניסתם למערכת של מינים מתפרצים כמו המיינות והדררות.

במסגרת המאמץ לשמירה על אתרי הקינון של הדרור והירגזי, הרשות העירונית לאיכות סביבה וקיימות פורסת תיבות קינון ייחודיות לדרורים וירגזי באתרי טבע גינות ופארקים, וכעת גם מזמינה את התושבים להיות חלק מסיורים מודרכים בנושא ומבנייה של תיבות קינון לתלייה בחצרות הבניינים בעיר.

 

כמו כן, במהלך חודש ינואר מתקיימת ספירת הציפורים השנתית, בה מתבצע מעקב ארוך טווח אחרי אוכלוסיות ציפורים בארץ.

התושבים מוזמנים לקחת חלק בהרצאה מקוונת בנושא בשיתוף מוזיאון הטבע ולמגוון סיורים מודרכים, על מנת להכיר את מגוון מיהי הציפורים הקיימות בעיר ולקחת חלק בפרויקט המדע האזרחי המסייע באיסוף נתונים במטרה לשמור על מגוון המינים והמשך שגשוגם.

• הרצאה מקוונת של שלומית ליפשיץ במטרה להציג את מגוון מיני הציפורים הקיים בעיר והסברת ההנחיות להשתתפות בספירת הציפורים. פעילות הספירה אורכת 10 דקות, מהנה, מעשירה ומתאימה לכל הגילים. ההרצאה בשיתוף בית הספר לקיימות ומוזיאון הטבע תתקיים ביום שלישי, 16.1 בשעה 20:30 בזום.

• מיזם "קן לציפור בין הבתים" – בואו להפוך לפעילי הסברה בקהילה בנושא ציפורים: התושבים מוזמנים לעשרות סיורי צפרות בנושאי קינון הכוללים התקנה של תיבות קינון בגינות הציבוריות והסבר על חשיבות שמירת אתרי קינון לציפורים כמו הירגזי והדרורים בשל האיומים העומדים בפניהם – ההתחדשות העירונית והתפרצות של מינים פולשים כמו מיינות ודררות.

• התושבים מוזמנים לפעילויות בניית תיבות קינון לתלייה בחצר הבניין. בחודשים האחרונים עיריית תל אביב-יפו פורסת כ-200 תיבות במרחבים הציבוריים והפרטיים, עליהם נתלות מדבקות עם ברקוד שכל תושב יוכל לסרוק ולדווח במקרה שראה תצפית קינון.

•יותר מ-20 בתי ספר יסודיים בעיר תל אביב-יפו, החברים בתכניות הרב שנתית לקיימות "מובילות ירוקה", ייקחו חלק בספירת הציפורים הגדולה במהלך החודש הקרוב. תכנית "מוביליות ירוקה" פועלת לקדם את נושאי קיימות בבתי הספר ובקהילה על מנת לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית.

תלמידי התכנית ייקחו חלק ב"ספירת הציפורים הגדולה", ויבצעו מעקב ארוך טווח אחרי אוכלוסיות של ציפורים המאפשרת לנו לגלות שינויים באוכלוסיות ובתפוצת המינים. המידע שייאסף מהם יוזן למערכת הספירה ויסייע לקדם ולשפר מיזמים המיטיבים עם הציפורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן