חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במחווה לתנועת הקיבוצים: פסטיבל ט"ו בשבט ייערך בתל אביב

שוקולד קפה שיוצר בקיבוץ, יוצע לקנייה גם הוא בשוק הקיבוצי. צילום: יח''צ

פסטיבל ט"ו בשבט בתל אביב יפו

הקיבוץ בעיר הגדולה: עיריית תל-אביב-יפו עורכת את פסטיבל ט"ו בשבט הגדול במחווה לקיבוצי הארץ. הפסטיבל יתקיים בימי רביעי – שישי, 24 – 26 בינואר 2024, שרונה מרקט, פארק שרונה ובברים ברחבי תל-אביב-יפו.

עיריית תל-אביב-יפו והתנועה הקיבוצית עוטפות בחיבוק חם את הקיבוצים באירוע מחווה יחיד מסוגו: פסטיבל כל-ישראלי שאוסף את תנובת האדמה והארץ, את עמל הידיים ואת יצירתם של אנשיה ונשיה, בדיוק בזמן לחגיגות הגדולות של ט"ו בשבט.

האירוע "הקיבוץ בעיר הגדולה" הוא חיבוק תל-אביבי במחווה לקיבוצים, לנשות ההתיישבות ולאנשי האדמה, למורשת הקיבוצית ולתוצרתה.

האירוע יתקיים בימים רביעי – שישי, 24 – 26 בינואר 2024 בשרונה מרקט, בפארק שרונה ובברים ברחבי תל-אביב-יפו:
• "שוקיבוץ" בשרונה מרקט –השוק הקיבוצי הראשון של ישראל המאגד תוצרת מעמל כפיהם של היצרנים הקיבוציים הטובים ביותר של ישראל – מצפון ומדרום, מהבקעה, מההר ומהעוטף.
• "קיבוצגיק" – סדרת הרצאות בלעדיות לדיגיתל על הקיבוץ ומורשתו בברים תל-אביביים.
• "חדרוכל" – הומאז' נוסטלגי לחדר האוכל הקיבוצי במסעדת "האחים".
• "בערוגות הגינה" – הפנינג נטיעות שיחדש את האדמה באלפי צמחים חדשים.

שוקולד קפה שיוצר בקיבוץ, יוצע לקנייה גם הוא בשוק הקיבוצי. צילום: יח''צ
שוקולד קפה שיוצר בקיבוץ, יוצע לקנייה גם הוא בשוק הקיבוצי. צילום: יח"צ

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אומר: "מתחילת הלחימה עמדה העיר תל אביב-יפו לצד תושבי הקיבוצים, מדרום ועד צפון, וקלטה אליה עשרות אלפי מפונים. הם מקבלים מעטפת שלמה של שירותים עירוניים בתחומי רווחה, חינוך וקהילה.

מבחינתנו, הם אינם אורחים, הם תושבי תל אביב-יפו לכל דבר ועניין ואנחנו מחויבים להם עד שיוכלו לחזור לביתם בשלום. כקיבוצניק לשעבר, אני גאה בחיבוק התל אביבי ובמחווה של אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה" לאנשי ונשות הקיבוצים בט"ו בשבט הקרוב.

אני מזמין את כל תושבות ותושבי העיר לקחת חלק באירועים השונים לאורך ימי הפסטיבל, לתמוך ולהנות מהתוצרת הנפלאה של הקיבוצים".

לדברי מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "ההתקפה הרצחנית המחרידה של מחבלי חמאס פגעה קשות בתושבי הנגב המערבי, ובהתיישבות, המסמנת את גבול המדינה. זה ייקח עוד זמן אבל זה יקרה – החטופים ישובו למשפחותיהם, צה"ל ינצח והקיבוצים יחזרו הביתה להפריח את הנגב.

הפסטיבל בתל אביב-יפו הוא עוד סימן לחוסנה של החברה הישראלית, לחיבוק החם ולאחווה בין חלקי החברה שלנו, גם בדרישה להחזרת כל החטופים מהשבי. תודה לעיריית תל אביב-יפו ושרונה מרקט על המחווה המרגשת והאירוח של המשתתפים מכל רחבי הארץ".

גאיה רז פלד, מנכ"לית שרונה מרקט מוסיפה: "שרונה מרקט נרגשת לארח את היצרניות והיצרנים הקיבוציים מהערבה ועד הגליל העליון, זוהי הזדמנות מצוינת להכיר מקרוב את הכח הקיבוצי".

אירועי "הקיבוץ בעיר הגדולה" מוקדשים לנשות ולאנשי הקיבוצים שעמדו בחזית המתקפה בשבעה באוקטובר ולא הרכינו ראש, לאלה שאיבדו חברים ושותפים לדרך, לאלה שנמצאים עדין בעין הסערה הטראגית ומסרבים לעלות על סירות חילוץ בלי לדעת שהם עשו הכול כדי להיות ראויים לחיות כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן