חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תפקידו של מומחה למחלות חניכיים

קרדיט לתמונה Freepik

מומחה למחלות חניכיים זהו בעצם רופא שיניים אשר מעבר להתמחות וההכשרה המקצועית שלו בתור רופא, השלים גם ארבע שנות התמחות בתחום הפריודנטיה, שזהו בעצם תחום העוסק בנושא של טיפול בבעיות חניכיים למיניהן. במידה ויש ספק, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של רופא מומחה שכזה שכן, אבחון וגילוי מוקדם של מחלות חניכיים שונות בהחלט יכול להועיל במניעת טיפולים מורכבים יותר בהמשך. אז מתי חשוב לפנות לקבלת טיפול מאת מומחה למחלות חניכיים, כיצד תוכלו לבחור את המומחה שמתאים לכם ומה עוד עליכם לדעת באשר לנושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

מהן מחלות חניכיים?

בעת בה אנו מדברים על רופא מומחה למחלות חניכיים, הרי שעליכם קודם לכן להבין בדיוק מהי מחלת חניכיים. ובכן, מחלת חניכיים זו מחלה אשר בדרך כלל באה לידי ביטוי בתור זיהום או דלקת, אשר נוצרו כתוצאה מהצטברות של חיידקים ופלאק בקו החניכיים ועל השיניים עצמן. צחצוח שיניים אמנם מסיר חלק ניכר מהפלאק, אך במקרים מסוימים הוא עלול להצטבר מחדש תוך 24 שעות בלבד, כך שבמקרים בהם אכן ישנה הצטברות שלא הוסרה כראוי, הפלאק יתקשה עד להפיכתו לאבנית, אותה אפשר להסיר רק על ידי ביקור אצל שיננית. כמו כן, ראוי לציין כי חוסר הקפדה על היגיינת פה נאותה וכן גם על ביקורים תדירים אצל שיננית בהחלט עלולים להוביל להתפתחות של דלקת חניכיים כרונית, שבדרך כלל תבוא לידי ביטוי בהיווצרות של מעין כיסים בין החניכיים לשיניים, כיסים אליהם יחדרו חיידקים ושאריות מזון. ככל שתזניחו את המצב, כך הכיסים יעמיקו, באופן שבעצם יחמיר את הדלקת ואת ההשלכות שלה.

אז מתי צריך לפנות אל מומחה למחלות חניכיים?

ובכן, חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול מטעם רופא מומחה למחלות חניכיים בכל מקרה בו יש חשד ולו הכי קטן להתחלה של דלקת חניכיים כרונית או כל מחלת חניכיים מכל סוג אחר שכן, חשוב מאוד לטפל במקרים שכאלו מהר ככל הניתן מאחר והם מחמירים ככל שמזניחים אותם. בין הסימנים לכך שמדובר על מחלת חניכיים ניתן למנות דלקת, נפיחות וכן גם כאבים בזמן לעיסת מזון או צחצוח. הבל פה רע וחריף גם הוא יכול להיות תסמין לכך שמדובר על מחלת חניכיים.

איך המומחה יעזור לכם?

רופא מומחה למחלות חניכיים בעצם יאבחן את מצב החניכיים שלכם לאחר שפניתם אליו, זאת על מנת שיוכל להתאים לכם תכנית טיפול ייעודית המתבססת על הממצאים. תכנית הטיפול כוללת בין היתר גם הנחיות אישיות לשמירה על היגיינת חלל הפה, הפניה לשיננית שתוכל לסייע לכם להסיר אבנית, וכן גם במקרים חמורים יותר של מחלות חניכיים מתקדמות ייתכן כי יהיה צורך לבצע ניתוח או אפילו טיפול הקצעת שורשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן