הישראלים בעקבות הפריזאים: הסכמה נרחבת להוצאת הקורקינטים השיתופיים מחוץ לחוק; עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לבחון את תרומתם של כלל הכלים החשמליים לצמצום עומסי התנועה ושיפור איכות האוויר"
57% מהציבור בישראל חושב שצריך להוציא את הקורקינטים השיתופיים מחוץ לחוק, כך עולה מסקר חדש (מאי 2023) של עמותת אור ירוק שנערך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות"
הסקר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לרוכבי הקורקינטים החשמליים בישראל והוא מתפרסם על רקע החלטה של תושבי פריז אשר בחרו בתחילת חודש אפריל לאסור על פעילותם של שירותי השכרת קורקינטים חשמליים ברחובות.
שיעור ההצבעה היה אמנם נמוך יחסית, אך לפי התוצאות הסופיות שפרסמה העירייה, 89% הצביעו בעד החרמת השירותים. בעקבות זאת, הודיעה ראשת העיר אין הידאלגו כי החברות יצטרכו להוציא מהעיר את הציים שלהן המונה ביחד 15 אלף קורקינטים חשמליים החל מה-1 בספטמבר.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תוצאות הסקר מראות עד כמה הציבור מוטרד מהתנהגותם של הרוכבים, חושש להיפגע מהם ומאמין כי הדרך לצמצום התאונות היא באמצעות סלילת שבילי רכיבה בטוחים מופרדים, במקום מיקוד חסר אפקטיביות בהסברה בלבד.
בתוך כך הקורקינטים השיתופיים תופסים מקום מרכזי בשיח, לא רק בישראל אלא בעוד ערים רבות בעולם ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לבחון את תרומתם של כלל הכלים החשמליים לצמצום עומסי התנועה ושיפור איכות האוויר.
במקביל, חברות הקורקינטים השיתופיים חייבות לתרום לבטיחות בדרכים ולעודד את הרוכבים לציית לחוקי התנועה. אסור לנו לקבל באדישות את הג'ונגל והכאוס התחבורתי במרכזי הערים כפי שהוא היום ואת המצב הזה חייבים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשנות".
57% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חושבים שיש להוציא את הקורקינטים השיתופיים אל מחוץ לחוק במדינת ישראל. מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 86% מתושבי ת אביב-יפו והמרכז חוששים מהאפשרות להיות מעורבים בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי במידה בינונית ומעלה.
תושבי תל אביב-יפו והמרכז נתנו למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים את הציון הממוצע הנמוך 3.1 (1 משמעו גרוע מאוד ו-10 משמעו טוב מאוד) על המאבק בתאונות דרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים חשמליים. 64% העידו כי רוב רוכבי הקורקינטים החשמליים שראו, לא חבשו קסדה. יותר ממחצית מהנשאלים, 58%, מאמינים כי המדינה לא צריכה לעודד את השימוש בקורקינטים.
כשנשאלו על הדרך היעילה ביותר לדעתם לצמצום מספר תאונות הדרכים במעורבות קורקינטים חשמליים, 35% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז ענו כי החמרת הענישה היא הדרך היעילה ביותר. 32% מאמינים כי הגברת האכיפה תהיה יעילה יותר ו-30% חושבים כי שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה תביא לצמצום התאונות. רק 2% האמינו כי הדרך לצמצום התאונות מסוג זה היא הסברה. 70% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חושבים שהצמדת לוחית רישוי לקורקינט חשמלי תסייע לצמצום תאונות הדרכים.
בהסתמך על נתונים אלה, אין זו הפתעה כי 73% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז ענו שלא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי.
בשנת 2022 נרשמה עליה של 10% בהקיף הנפגעים בתאונות קורקינט חשמלי: 1,469 בני אדם נפגעו בתאונת דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2022 לעומת 1,335 בני אדם שנפגעו בתאונות דומות בשנת 2021 – עליה של כ-10%, כך על פי ניתוח של עמותת אר ירוק לנתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה כי חמישה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2022, נתון זהה למספר ההרוגים בשנת 2021.
271 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2022 לעומת 214 בני אדם שנפגעו קשה בתאונות דומות בשנת 2021 – עליה של 27.5%.
2,500 יחידות דיור והרחבת מדרכות: תוכנית להתחדשות רחוב אבן גבירול יוצאת לדרך:
תגובה אחת