חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית תל אביב-יפו פותחת את "דרך בגין המחודשת"

עיריית תל אביב-יפו פותחת את "דרך בגין המחודשת" – הפרויקט המשמעותי והגדול ביותר לפיתוח המרחב העירוני שבוצע בתל אביב- יפו

יותר משבע שנות עבודה הגיעו אל קיצן: בשבוע שעבר נפתח לתנועת תחבורה ציבורית המקטע הדרומי של דרך בגין המחודשת – הקטע שבין צומת מעריב (רחוב החשמונאים) לצומת הרחוב ישראל טל.

פתיחת המקטע מהווה אבן דרך משמעותית בעבודות על ציר מרכזי זה, שכן היא מביאה לחיבוריות נסיעה רציפה – משדרות שאול המלך בצפון עד צומת הרכבת בדרום – ולהשמשה של כלל נתיבי הנסיעה וכיווני הנסיעה מצומת מעריב דרומה.

המקטע הינו חלק מ"דרך בגין המחודשת" – ציר ראשי באורך 10 ק"מ, שכולל את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה של נת"ע (תחנות שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי) וחולש על רחובות מרכזיים כגון דרך מנחם בגין, המסגר, הרכבת, יהודה הלוי ועוד – ופתיחתו מביאה למצבם הסופי של הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים, דבר, שבין היתר, משפיע על עסקים רבים בתוואי.

במסגרת העבודות לפיתוח הדרך, הפך ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה, והיא כוללת:
* מדרכות רחבות שמוצלות על ידי אלפי עצים בוגרים, עם שמירה על רצועת הליכה ברוחב מינימלי של 5 מטרים
* ריצוף וריהוט רחוב, מערכות תאורה, מצלמות ותשתיות תקשורת חדשות
* שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ברוחב של 2.5 מ' בכל גדה.

* נתיבי תחבורה ציבורית וביצוע עתידי של עשרות תחנות אוטובוס מקורות
* חידוש מקיף של מערך התשתיות כולו לרווחת התושבים והתושבות והעובדים והעובדות בבנייני המשרדים הסמוכים.

צילום: ברק ברינקר
צילום: ברק ברינקר

כל אלה יאפשרו גישה נוחה לתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, שתחל את פעילותה בחודשים הקרובים, וחוויית התניידות נוחה ומתקדמת לאורך הרחוב. יצוין כי תחנת קרליבך של הקו האדום והקו הירוק שממוקמת על הציר, היא התחנה המורכבת ביותר- בעלת שני מפלסים עליונים ושני מפלסים תחתונים.

לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "פתיחת דרך בגין המחודשת היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית טובה יותר ומרחב ציבורי נהדר.

שבע השנים הקשות של העבודות, בהן היה גם צומת מעריב סגור ומסוגר, מוכיחות כי זוהי הדרך הנכונה להפוך ציר תנועה עמוס לשדרה עירונית ירוקה ומזמינה, ששמה את הולכות ואת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות.

בהזדמנות זו ברצוני להודות לתושבות ולתושבי תל אביב-יפו על אורך הרוח ועל הסבלנות ולהבטיח להמשיך ולבשר להם מדי שבוע על סיומי עבודות, פתיחת דרכי גישה והורדת גדרות בעיר תל אביב-יפו המתחדשת בעבורם. תפתחו את העיניים, תסתכלו מסביב – הפירות כבר נקצרים!".

סגנית ראש עיריית תל אביב -יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי מוסיפה: "סיפור שדרת הקריה מבטא נאמנה את היכולת שלנו בתכנון ארוך טווח לנצל את העבודות להקמת רכבת קלה, כדי לייצר מרחב ציבורי מזמין בהתאמה לחזון העירוני שמעמיד את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה האלטרנטיבית בראש הפירמידה.

בשדרת הקריה לקחנו את הרחובות הסואנים והמפויחים – המסגר, בגין, יצחק שדה ונוספים – והפכנו אותם לרחובות ידידותיים להולכי רגל, בטוחים לרוכבים ומזמינים לנוסעים ברכבת הקלה ובתחבורה הציבורית.

ההשקעה העירונית בפרויקט מבטאת את המחויבות שלנו ליצירת תשתית תחבורתית אלטרנטיבית לרכב הפרטי ובפרט במרכזי העסקים הראשיים של העיר, אליהם מגיעים מדי יום מאות אלפי עובדים יוממים".

כזכור, העבודות על הפרויקט החלו לפני יותר משבע שנים ובוצעו במקטעים ובשלביות, ובהתאם לכך גם בוצע שחרור שטחי העבודות.

צילום: ברק ברינקר
צילום: ברק ברינקר

פרשת "החתן הלבנוני" מברוקלין הגיעה לסיומה בבית הדין בתל אביב

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן