חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתנדבי ידידים מסניף תל אביב הצטרפו לתרגיל חילוץ לילי של פיקוד העורף

במסגרת שיתוף הפעולה בין ארגון ידידים לרשויות מקומיות, התקיים השבוע תרגיל חילוץ לילי של פיקוד העורף בשיתוף אגף הביטחון והחירום של עיריית תל אביב, בו לקחו חלק מתנדבי ידידים מסניף תל אביב.

במסגרת אירועי חירום ואסון מורכבים, ההנחה היא כי כוחות החירום יתקשו לתת מענה לזירות רבות בו זמנית ולשם כך יש צורך להרחיב את מעגל המחלצים.

בדיוק לצורך זה ישנה חשיבות רבה בהכשרת מתנדבים אזרחיים למתן מענה וסיוע ראשוני עד להגעת כוחות חירום נוספים. מטרת התרגיל הייחודי היא בחינת שיתוף פעולה בין גדוד החירום של פיקוד העורף הפועל בעיר ת"א, אגף הביטחון והחירום של עיריית ת"א, וכאמור, מתנדבים אזרחיים.

צילום: דוברות ידידים

התרגיל הוא פרי שיתוף פעולה בין ארגון ידידים לאגף הביטחון בעיריית תל אביב ולמחלקת החירום של העירייה בראשות מנהל המחלקה מר נתנאל שדה. שיתוף פעולה זה מצטרף לעוד עשרות שיתופי פעולה של הארגון עם העירייה, הודות לסיוע של סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, מר חיים גורן.

לדברי יהונתן בישנסקי, מנהל מרחב דן בידידים: "הגענו למצב בו המתנדבים שלנו לא מסתפקים בסיוע שגרתי בדרכים ובבתים, אלא נכונים להגיש סיוע גם באירועי חירום – שחלילה לא יהיו.

קיום התרגיל הוא לא רק יוזמה מקומית, אלא חלק מהחלטה אסטרטגית של מנהלי הארגון לפיה מתנדבי ידידים ייטלו חלק בהגשת עזרה באירועים לא שגרתיים המחייבים מענה מיידי טרם הגעת כוחות נוספים לזירה. זה המקום להודות לסג"מ המרחב מרקו הרצברג, ולמנהלת צוות ת"א צפון, צהלה פרנקל.

כמובן התודה למתנדבי הסניף הפרוסים ברחבי העיר ונכונים להגיש עזרה לכל דורש, 24 שעות ביממה. אנו משוכנעים שחיזוק הקשר עם אגף החירום יסייע רבות לעירייה לעמוד במשימותיה בשעות חירום. נקווה שזהו כלי שלעולם לא נצטרך להשתמש בו".

צילום: דוברות ידידים

צעירה כבת 18 במצב קריטי כתוצאה מטביעה בבריכה בעיר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן