חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בין דמיון למציאות: אבי בן חמו עומד על חשיבות ענף ההדמיות האדריכליות

אבי בן חמו

תחום ההדמיות האדריכליות תופס בשנים האחרונות תאוצה ★ אנשי המקצוע בענף מתייחסים להדמיית מיזמים כאומנות לכל דבר ומחשיבים אותה כשלב הכרחי בכל פרויקט, קטן או גדול, פרטי או ציבורי ★אבי בן-חמו, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, בעלים של משרד לבניית הדמיות אדריכליות, עומד על החשיבות והנחיצות בעיסוקו.

תכנון מוקדם של כל מיזם הוא בגדר חובה, קל וחומר כאשר מדובר בפרויקט בניה או שיפוץ גדול ממדים. בהיעדר התכנון המדויק לפרטים, שלבי הביצוע עלולים לנחול כישלון ועבודה קשה וממושכת עלולה לרדת לטמיון.

אבי בן חמו
צילום: אבי בן חמו

בהתאמה לכך, תפס תחום ההדמיות תאוצה בשנים האחרונות. לראייה, כל מיזם אדריכלי שהוא, החל מדירת מגורים, דרך בית כנסת וכלה בבניין רב קומות מפואר מתחיל את דרכו בחלום שמתורגם להדמיה מקצועית ולאחר מכן לתכנון אדריכלי.

"יש לתכנן את כל שלבי הבנייה או השיפוץ מראש, לתכנן כל חלל בנפרד, כל פינה, כל פרט עד רמת איזה רהיט יעמוד איפה, מה יהיו הצבעים ואם מדובר בשטח ציבורי אפילו היכן יינטעו עצים, היכן יעמדו ספסלים באיזו אבן ייעשה שימוש או היכן תמוקם גינת משחקים", מסביר אבי בן-חמו, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, בעלים של משרד לבניית הדמיות אדריכליות.

"באמצעות ההדמיה יכול הלקוח לדעת בדיוק כיצד הפרויקט שלו ייראה בפועל, לדמות את המציאות. לבסוף מצרפים את כל החלקים יחד, ממש כמו בפאזל, מקבלים את התמונה הכללית והרחבה ומקבלים הדמיה שיכולה לשרת את מטרתה בצורה המיטבית ביותר".

בן-חמו, בן 36, מתגורר כיום ביישוב הקהילתי ניל"י שבחבל מודיעין, נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא גדל בשכונת גילה בירושלים ועוד מילדות, מצא עניין רב תחום האדריכלות והבנייה. לאחר שנים של לימודים ועיסוק בתחום מהיבטים שונים, הוא הבין עד כמה הוא נמשך ואוהב את היופי של המקצוע והחליט להתמקד בתחום ההדמיות.

ביתו של אבי בן חמו
צילום: אבי בן חמו

מאז השתחרר מהצבא והחל ללמוד את התחום באופן מקצועי, אייש משרות רבות בענף ונחשף באמצעות עבודה קשה להיבטים השונים שמרכיבים יחד את המתכון להצלחת מיזם אדריכלי. כאמור, לבסוף התביית והתמקד בתחום ההדמיות בעיקר מתוך אהבה ונחישות.

"נפתח בפניי עולם שלם של אומנות, חופש פעולה, צבעוניות וחוויות", מתאר בן-חמו. "הבנתי עד כמה אין גבול לדמיון. סיימתי ללמוד ויצאתי אל העולם, אך כמו בכל התחלה לא היה קל. עבדתי כשכיר בכל מישור של ענף הבנייה; הייתי מנהל עבודה באתר בנייה, הייתי מודד שטחים עבור בתים לפני שיפוץ או בנייה והייתי עובד כללי במשרדים של אדריכלים.

למרות שהייתי תמיד עובד יעיל, חרוץ ונאמן, הרגשתי את השעמום ואת תחושת הכישלון האישי לא מעט. לא נתתי לזה להפיל אותי והמשכתי לשעוט קדימה. היום אני קם בבוקר לעבודה שאני אוהב, נהנה ממנה ולא מוכן לוותר עליה. לשמחתי, הדרך שעברתי כשכיר סיפקה לי את הניסיון והיום כשאני בונה הדמיות, אני מסייע וחושב גם כמו אדריכל, מספק ללקוחות ליווי תכנוני ולמרבית חבריי למקצוע, אין את היתרון הזה".

בשנת 2017 יצא בן-חמו לעצמאות ופתח בירושלים משרד להדמיות חוץ ופנים. עד כה הוא הצליח לדמות מיזמים שונים, בכל רחבי הארץ, ואף לזכות לראות את מימוש התכנון שלו במציאות, כולל ביתו הפרטי.

אבי בן חמו, תוכניות
צילום: אבי בן חמו

שתי תאונות דרכים קשות הבוקר בתל אביב | כל הפרטים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן