חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העירייה אישרה אמש מתווה מקיף למתן פטור מאגרות לעסקים בעיר

ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש, לבקשת ראש העירייה רון חולדאי מתווה למתן סדרת הקלות למען העסקים בעיר בשל משבר הקורונה המתמשך והמצב הקשה אליו נקלעו עסקים רבים.

המתווה המוצע כולל התקנת חוק עזר שיאפשר מתן פטור לעסקים מאגרות שילוט, אגרת היתרי לילה, אגרת שולחנות וכסאות ואגרת פרגודים. בנוסף, כולל המתווה דחיית מועד תשלום הארנונה. המתווה מותנה באישור מועצת העיר ומשרד הפנים ויובא לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה. במקביל לאישור צעדים אלה תצא העירייה בימים הקרובים בקמפיין עירוני נרחב לעידוד רכישה בעסקים המקומיים ועידוד פעילותם, תוך סבסוד הטבות דרך מועדון התושבים העירוני "דיגיתל".

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו אמר: "העסקים הם הלב הפועם של העיר ללא הפסקה. המדינה אמנם לא הכריזה על מגבלות אבל בעקבות השתוללות האומיקרון, עסקים רבים עומדים בפני קריסה. ולכן, הנחיתי להפעיל את כל הכלים העומדים לרשות העירייה כדי לסייע לעסקים בשעתם הקשה. במקביל, אני קורא לממשלת ישראל להתגייס ולייצר חבילת סיוע והטבות להצלת העסקים הקטנים."

במכתב ששלח לראש הממשלה ושר האוצר בנושא, ביקש ראש העירייה כי הממשלה תגבש מנגנון פיצוי מיידי לעסקים: "על אף שממשלת ישראל לא הטילה סגר נוסף, הרי שבפועל פעילותם הכלכלית של ענפים רבים במשק נפגעה בצורה קשה, ולעיתים אף אנושה, בשל האזהרה מהתקהלויות.

באופן זה, חנויות ומסעדות רבות התרוקנו בשל החשש של הלקוחות משהות בחללים סגורים; תעשיות התרבות והכנסים ספגו מכה קשה לאחר שמאות אירועים באחת, מה שהותיר מאות ספקים בפני קריסה; חיי הלילה שבזכותן התפרסמה העיר נפגעו מאוד מהיעדר תיירים ומיעוט לקוחות; במפגש שערכתי לאחרונה עם נציגים בולטים מענפי הקמעונאות בעיר עולה כי תקופה זו היא הקשה ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה לפני שנתיים."

צילום: ברק ברינקר, דוברות עיריית תל אביב יפו

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן