חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איש העסקים הידוע שמואשם באימפריית הימורים וסחיטה ברוטאלית

אילוסטרציה, כסף. צילום: דוברות משטרת ישראל

אשר ברכה מואשם בהקמת רשת הימורים לא חוקיים וסחיטה

כתב אישום הוגש נגד אשר ברכה (64), המואשם בהקמת וניהול 11 בתי הימורים לא חוקיים ברחבי הארץ, תוך ביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים.

לפי כתב האישום, ברכה פעל בין השנים 2016-2024. הוא הקים בתי הימורים בפתח תקווה, ראש העין, תל אביב, רמת גן, בני ברק ואילת. בתי ההימורים פעלו במרביתם בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה, והציעו משחקים, הגרלות והימורים אסורים.

מרבית בתי ההימורים פעלו במשך כל ימות השבוע ובכל שעות היממה. במהלך התקופה, חלק מבתי ההימורים נסגרו לאחר פשיטה משטרתית, אך נפתחו מחדש על ידי הנאשם באותו מקום או במקום אחר.
ההימורים וההגרלות נוהלו בבת ההימורים על ידי דילרים, אשר גבו כסף ממהמרים, הקצו נקודות משחק עבורם במכונות המזל, שילמו להם את זכייתם וניהלו טבלה שכללה את פירוט הכנסות בית ההימורים

ברכה עשה כמיטב יכולתו כדי להסתיר את פעילותו. הוא רשם את בתי ההימורים על שם אחרים, הקים חברה לייצור ואספקת מכונות מזל לבתי ההימורים, ואף ניהל מערכת הסתרה מתוחכמת. כתוצאה מכך, הצליח להימנע מביקורת משטרתית במשך שנים רבות.

עם זאת, לא כל שותפיו של ברכה היו מרוצים. כאשר התגלע סכסוך בין ברכה לאחד משותפיו, סחטו אותו שלושה נאשמים נוספים בכתב האישום – סופיאן ג'רשוי (55), ליאורה חייא (63) ועלאא אלמאג'רבה (32). הם איימו עליו, שלחו אליו אנשים מטעמם, ואף גרמו לו חבלה בראשו. כתוצאה מכך, נאלץ לשלם להם מאות אלפי שקלים ולפרק את השותפות.

היקף ההכנסות של ברכה מפעילותו הפלילית נאמד ביותר מ-35 מיליון שקלים. כתב האישום מייחס לו 14 עבירות שונות, ביניהן קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה בכוח ובאיומים, איסור הגרלות והימורים, הלבנת הון ועבירות מס. שלושת הנאשמים הנוספים מואשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה בכוח ובאיומים.
בבקשת המעצר צוין, כי: "מדובר בסחיטה ארוכה ומתמשכת, שכללה איומים בוטים, שימוש במוניטין עברייני של בני משפחה. בהמשך, משהאיומים לא הובילו לידי מעשה, כללה הסחיטה שימוש באלימות חמורה, באמצע רחוב מגורים, לעיני עדי ראייה, ובאופן המלמד על העדר מורא מהחוק."

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
כמו כן, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לחלט לטובת המדינה את רכושו וכספו של הנאשם 1 בסך של מיליונים.

המקרה מדגיש את חומרתן של עבירות ההימורים הלא חוקיים והלבנת ההון. הוא גם מעלה שאלות בנוגע ליכולתן של רשויות החוק להתמודד עם פעילות פלילית מאורגנת.

אילוסטרציה, כסף. צילום: דוברות משטרת ישראל
אילוסטרציה, כסף. צילום: דוברות משטרת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן