חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחנת הקמח בדרום תל אביב: 2000 מ"ר של אמנות דיגיטלית מסחררת

תחנת הקמח בדרום תל אביב הפכה למתחם בילוי קייצי שכולל 2000 מ״ר של תערוכת אמנות מסחררת חושים

המתחם ההיסטורי של טחנת הקמח הישנה, הממוקם בדרום תל אביב ברחוב סלמה, הפך לימים אלה לאתר תרבותי מרתק עם תערוכה אינטראקטיבית מרהיבה בשם "Beyond". תערוכה זו מאחדת את כוחותיהם של 25 אמני אמנות דיגיטלית מכל רחבי העולם, ביניהם אמני וידאו, סאונד, וידאו-מפינג, תאורה, סאונד ובינה מלאכותית.

 תערוכה רב-חושית לכל המשפחה

תערוכת "Beyond", שנפתחה בסוף השבוע האחרון, מתאימה לכל המשפחה ומציעה חוויה רב-חושית שמשלבת את הישן והחדש. המבקרים יכולים לחוות את הקירות הישנים של טחנת הקמח עם טכנולוגיות מתקדמות כגון מקרנים של חברת Epson היפנית ומערכות סאונד חדשניות.

במתחם, שגודלו 2000 מ"ר וכולל 14 חללים רחבי ידיים, מוצגות יצירות אמנות דיגיטלית עוצמתיות וצבעוניות. רוב התצוגות משתפות בפועל את המבקרים ומקיפות אותם מכל הכיוונים, מה שמעצים את החוויה ומאפשר לכל מבקר להרגיש חלק מהיצירה.

״שילוב של מקרני לייזר בעלי ביצועים גבוהים של Epson עם המוח והיצירתיות של אמני דיגיטל מאוד מוכשרים, מייצר כאן עוד שלב בז'אנר של ׳בידור סוחף/עוטף׳," אומר קובי כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל. "התמזגות של הקרנה מתוחכמת עם הדמיון של החבר׳ה הצעירים שמציגים כאן, מאפשרת יצירת חוויות יוצאות דופן, סוחפות וייחודיות כמו גם הגשמה של הקונספטים היצירתיים שלהם."

בין דגמי המקרנים שנבחרו למשימה נמצאים ה- EB-PU1007W וה- EB-L25000U, שמככבים באינספור מוזיאונים חווייתיים, מרכזי מבקרים ואירועי חוצות. ״אנשים שיוצאים מהבית, שמשקיעים בבייביסיטר, או בחניה באמצע העיר, כבר לא מוכנים להסתפק בלהיות ׳צופים מהצד׳. הם רוצים ׳להתמזג׳, לחוות, להיות מעורבים״, מוסיף כהן. ״מותגים שרותמים לצידם את הכוח של הטכנולוגיה החוייתית, זו שיוצרת זכרונות ויזואליים ששורדים זמן רב – מצליחים יותר״.

 חיבור בין עבר לעתיד

לדברי המפיק בפועל, אורי הירשלר מחברת הדרן, תערוכת Beyond היא מסע מרתק בין העבר לעתיד. ״במתח הטמון בין טחנת הקמח היצרנית, ליצירות האמנות הדיגיטליות החדשניות, נוצרת מעבדת מחקר שמאפשרת מבט אל עולמות שעוברים טרנספורמציה, נבנים מחדש ומבקשים ליצור דיאלוג בין העבר לעתיד, בין האמן למבקר״.

מתחם טחנת הקמח נרכש בשנת 2022 על ידי קבוצת ריאליטי בשיתוף עם קבוצת יצחקי כשהוא מיועד לעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך שימור חלק מהמבנים בעלי הערך ההיסטורי. ״קיבלנו את תמיכת הקבוצה לתערוכה במטרה להנגיש את הטחנה לציבור תוך חיבור העבר אל הפיתוח העתידי״, אומר הירשלר. בשלב הבא מתוכנן במקום גם הקמתו של מרכז תרבותי לאמני הדיגיטל.

קרדיט הצלם שוקה כהן
קרדיט הצלם שוקה כהן
קרדיט הצלם שוקה כהן
קרדיט הצלם שוקה כהן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן