חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהפכת הקורקינטים בתל אביב: לוחיות זיהוי חובה מ-1 באוגוסט

עיריית תל אביב-יפו: התקנת לוחית זיהוי על כלים חשמליים ואכיפה החל מ-1 באוגוסט

החל מ-1 באוגוסט 2024, כל בעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים יחויבו לרשום את כליהם באתר משרד התחבורה ולהתקין לוחית זיהוי. אי-התקנה של לוחית הזיהוי תגרור קנסות והחרמת הכלים. עיריית תל אביב-יפו נערכת לסייע לתושבים במהלך זה באמצעות הצבת עמדות פופ-אפ ברחבי העיר, בהן ניתן יהיה להתקין את לוחיות הזיהוי למזמינים מראש, בין התאריכים 15 ביולי ל-15 באוגוסט 2024. פרטים נוספים על השירותים והמיקומים ניתן למצוא באתר העירייה.

בנוסף, על שבילי האופניים המרכזיים בעיר יודבקו מדבקות רצפה גדולות עם הכיתוב "רק עם לוחית, הרכיבה חוקית".

 עבודת העירייה להסדרת נושא האכיפה

עיריית תל אביב-יפו פועלת כבר שנים רבות להסדרת נושא האכיפה של רכבים דו-גלגליים חשמליים. במסגרת המאמצים, הוחלט שהחל מהחודש הבא כל דו-גלגלי חשמלי יחויב במספר רישוי, מה שיאפשר אכיפה יעילה יותר. משרד התחבורה הקים מערכת לרישום כלי תחבורה קלים ממונעים ולהנפקת לוחית זיהוי, אשר תגביר את הביטחון האישי של משתמשי הדרך ותאפשר זיהוי ואכיפה כנגד עברייני תנועה.

האכיפה תתבצע על ידי משטרת ישראל ופקחי העירייה, באמצעות עשרות מצלמות הפרוסות ברחבי העיר ומתעדות עבירות תנועה. בנוסף, 50 פקחים חדשים הצטרפו למערך הפיקוח העירוני במטרה לתגבר את האכיפה בנושא זה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי:

"הנה זה קורה – החל ב-1 באוגוסט בעלי כלים חשמליים יחויבו לפי חוק להנפיק לוחית זיהוי. בשביל לחסוך לכן ולכם זמן, בחודש הקרוב יוצבו ברחבי העיר עמדות פופ אפ שבהן תוכלו לאסוף ולהתקין את לוחית הזיהוי שהזמנתם מראש באתר העירייה.
מהלך התקנת לוחיות הזיהוי הוא מהלך חשוב, שאנו בעיריית תל אביב-יפו דחפנו ולחצנו רבות לקידומו לאורך השנים האחרונות, והוא יאפשר לנו לאכוף עבירות תנועה ביעילות באמצעות כלים טכנולוגיים. המאבק על הבטיחות בדרכים ובטיחות כלל משתמשי הדרך, בראשם הולכות והולכי הרגיל – היא בראש סדר העדיפויות העירוני. שיפור תשתיות, הסברה, חינוך ואכיפה – כל מה שאנו ממשיכים להוביל במרץ בעיר, כבר הביאו לירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים הקשות בעיר, וחובת הרישום היא צעד נוסף ומשמעותי. הירשמו, רכבו בהתאם לחוק ושמרו על בטיחות כלל משתמשי הדרך".

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי:

"ממשלת ישראל קבעה חובת התקנת לוחית זיהוי על כלים זעירים חשמליים, בעיקר כדי לאפשר אכיפה יעילה על עבירות תנועה, אך גם כדי לצמצם את תופעת גניבת האופניים. מנקודת מבטי, לוחית הזיהוי על אופניים תבהיר לרוכבים שמדובר בכלי רכב שכפוף לחוקי התעבורה. מטרתנו היא להביא לצמצום רכיבה בריונית מסכנת חיים ברחובות, כאשר בשילוב עם אמצעי בקרה אלקטרונים נוכל לפקח על כך ביעילות ולהגביר את הבטיחות בדרכים. בנוסף, המערכת לרישום לוחיות הזיהוי מהווה צעד חשוב בדרך להסדרה כוללת, שכן לראשונה יבנה מאגר נתונים על הכלים החשמליים הנעים ברחובות".

ב-2023, בעקבות המאמצים המשולבים של שיפור תשתיות, הסברה, חינוך ואכיפה, חלה ירידה במספר תאונות הדרכים הקשות בעיר. נתונים מראים שב-2023 נהרגו בתאונות דרכים בעיר 16 בני אדם לעומת 21 ב-2018, ונפצעו קשה 171 בני אדם לעומת 203 ב-2018. העירייה מתכננת להמשיך לשפר את רמת הבטיחות בעיר ומעודדת את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי, כמו אופניים ודו-גלגליים חשמליים, תוך מיגור הרכיבה הפרועה והסדרת הנושא באופן חוקי. פרטים נוספים על החברות נותנות השירות ועל המיקומים ניתן למצוא באתר העירייה.

קרדיט: דוברות עיריית ת"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן