חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גשר ענק מחבר את תחנת הרכבת למתחם העסקים בראשון לציון

התקדמות משמעותית בהקמת גשר ה-1,000 בראשון לציון: חיבור ישיר בין תחנת הרכבת למתחם העסקים

צעד משמעותי נוסף בהקמת גשר הולכי רגל ענק בראשון לציון, שיחבר את תחנת הרכבת "ראשון לציון משה דיין" אל מתחם העסקים והבילוי "ה-1,000". בסוף השבוע האחרון הונפו בהצלחה חלקי הגשר הראשון, באורך כולל של 340 מטרים, מעל נתיבי איילון (כביש 20) ומסילת הרכבת.

הגשר, הנבנה במסגרת פרויקט נגישות תחבורתית נרחב, יהווה עם סיומו את אחד מגשרי הולכי הרגל הגדולים בישראל. הוא יאפשר מעבר בטוח ונוח עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים בין תחנת הרכבת למתחם המתפתח, וישפר משמעותית את הנגישות התחבורתית עבור תושבי ראשון לציון והסביבה.

הגשר הינו ברוחב של כ-9 מטרים ויכלול גם שביל אופניים ברוחב של 3 מטרים, פרגולות הצללה, ספסלים ועוד.

עבודות מורכבות בשתי פעימות:

בניית הגשר כוללת שתי הנפות הנדסיות מורכבות, המתבצעות בשתי פעימות. הפעימה הראשונה, שהושלמה בהצלחה בסוף השבוע האחרון, כללה הנפה וחיבור של קורות פלדה במשקל כולל של כ-600 טון. הפעימה השנייה צפויה להתבצע בשבועות הקרובים, ותכלול הנפת חלקי גשר נוספים. צפי סיום עבודות בניית הגשר הוא בסוף שנת 2024.

מתחם "ה-1,000": מרכז תעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי

מתחם "ה-1,000" ממוקם באזור המערבי של ראשון לציון, ועתיד להפוך לרובע חדש וחיוני בעיר. המתחם יכלול שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-1.7 מיליון מ"ר, וכן שטחי מסחר ומלונאות בהיקף של כ-160 אלף מ"ר. בנוסף, מתוכננות להיבנות בו כ-5,600 יחידות דיור ופארקים בשטח של כ-110 דונם.

הצפי הוא כי במתחם "ה-1,000" יעברו מדי יום כ-100 אלף עובדים ויתגוררו בו כ-22 אלף תושבים. בין החברות הצפויות להקים את משרדיהן במתחם נמנות כמה מהחברות והקבוצות הגדולות בישראל, ביניהן הפניקס, קבוצת דיסקונט, רוגובין, פרשקובסקי, אמות, Jtlv2 ועוד.

הקמת גשר הולכי הרגל היא חלק מפרויקט נרחב לשיפור הנגישות התחבורתית בראשון לציון, הכולל גם הקמת רשת שבילי אופניים חדשים, שדרוג צמתים ומעברי חציה והקמת מערכות הסעה ציבורית מתקדמות.

העירייה רואה חשיבות רבה בפיתוח תשתיות תחבורה איכותיות ונגישות, שיאפשרו לתושבים ולמבקרים בעיר לנוע בקלות ובנוחות.

צילום: לביא תצלומי אוויר
צילום: לביא תצלומי אוויר
צילום: לביא תצלומי אוויר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן