חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרויקט "מקשיבים לתושבים": השיחה ה-100 אלף | כל הפרטים

ממשיכים להקשיב לתושבות ולתושבים: השבוע זכה תושב תל אביב-יפו לקבל את שיחה מספר 100,000 המפתיעה, אותה ביצעה עובדת האגף לגביית ארנונה של העירייה. התושב, חייל מילואים שמשרת בעזה, זכה לקבל מענה בנושאים עירוניים דחופים שגרמו לו לדאגה בזמן האחרון.

את השיחה קיבל התושב במסגרת פרויקט "מקשיבים לתושבים", עליו אמונים עובדי האגף לגביית ארנונה, אשר בימים כתיקונים עסוקים בתחומי הגבייה, אולם מאז ימיה הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל", מגוייסים רבים מהם לטובת המטרה החשובה.

מדובר על מערך ייחודי שהוקם ביוזמת ראש העירייה נוכח המציאות הנוכחית המורכבת ומתוך מחשבה שיש להקשיב לתחושות התושבות והתושבים ולצורכיהם, ולא פחות חשוב מכך – לשאול לשלומם ולהעביר להם מסר שעיריית תל אביב-יפו נמצאת פה בשבילם.

המערך מונה כ-100 נציגי שירות שעברו הדרכות לטובת המשימה ומתקשרים מדי יום לתושבי ותושבות העיר בשיתוף עם המוקד העירוני 106 ובתמיכת ובליווי המינהל לשירותים חברתיים ומינהל קהילה, שעומד לרשותם במידת הצורך ולמקרה שגם הם יצטרכו בעצמם תמיכה בעקבות השיחות, אשר לעיתים קשות, אותן הם מנהלים.

בשלב ראשון יצרו הנציגים קשר עם אוכלוסיות שמוגדרות כנזקקות יותר, בהם הורים יחידנים, משפחות של משרתי מילואים ובעלי נכויות מסוגים שונים. לאחר מכן עברו לאוכלוסיית בתי אב בגילי 60-35, וכעת הם עומדים בקשר עם אוכלוסיית הצעירים בעיר בגילי 35-25.

במקביל למוקד זה, מתנהל בעירייה גם מוקד של המינהל לשירותים חברתיים, שיוצר קשר עם כל אוכלוסיית הקשישים בעיר. הנציגים עורכים כ-5,000 שיחות בכל יום, כשכאמור, אתמול התקיימה השיחה ה-100 אלף.

את השיחה קיבל תושב העיר, מילואימניק שיצא לאפטר של 24 שעות מהלחימה בעזה. לדבריו, השיחה הגיעה אליו ממש בהזמנה, שכן, הוא עבר דירה בראשון באוקטובר, ומשום שגויס למלחמה, לא התפנה לטפל בחילופי המחזיקים שלו ובמה שהכי הטריד אותו – תו החניה! הנציגה, שהבינה את הרגישות, טיפלה בבקשותיו באופן מיידי וכעת הוא יכול לחזור באופן רגוע לתפקידו הצבאי, שבסיומו יחזור הביתה בשלום.

צילום: גיא יחיאלי ועיריית תל אביב-יפו

נציין כי מרבית השיחות מסתיימות בהערכה ובהוקרה של תושבי העיר ליוזמה, כשהם משתפים בתחושותיהם בימים אלו ומודים על ההתעניינות.

חלקם מעלים בפני הנציגים נושאים שקשורים לשירותי העירייה השוטפים, וכ-15 אחוז מהם מעלים נושאים וצרכים חדשים שעלו עקב המצב. לשם כך נפתחות פניות למחלקות השונות במערכת העירונית להמשך הטיפול, בין היתר באגפי הביטחון, החירום והרווחה.

בסוף כל יום נשלח מסרון לכל התושבים שעמם שוחחו הנציגים באותו היום, הוא מזכיר כי מוקד 106 של העירייה זמין לשירותם כבכל יום ואף מזמין אותם להיכנס לאתר העירייה לדף "חרבות ברזל", שם מונגשים כל שירותי העירייה בשעת המלחמה.

כמו כן, נשלח מסרון לתושבים שלא היו זמינים לשיחה, כדי להסב את תשומת ליבם לכך שהעירייה חיפשה אותם ומתעניינת בשלומם.

השיחות והצרכים החדשים שהעלו התושבים והתושבות אף חוללו שינויים ופעולות של העירייה בשל מצב החירום, תוך כדי תנועה והתאמה של פתרונות, להלן מספר דוגמאות:
• בעקבות פניות הורים מוטרדים בנוגע לאבטחת גני הילדים העירוניים הוצפה הסוגיה למשנה למנכ"ל העירייה וכתוצאה מכך גויסו עשרות חיילים מפיקוד העורף לאבטחת הגנים והעלאת תחושת ביטחון התושבים.

• עובדי עירייה מאגפים שונים וכן מתנדבים, חברו לאגף סל"ע (סיירת לביטחון עירוני) לסיורים בעיר להגברת הנוכחות בשטח ולהעלאת הביטחון.
• למרות שבשגרה מטפלת העירייה במקלטים הציבוריים בלבד, בעקבות פניות רבות יזומות ונכנסות, הוחלט שמחלקת מקלטים תיתן מענה גם בנושא תקינות מקלטים פרטיים.

• תושבים שבימים אלה נזקקים לסלי מזון מקושרים למחלקות הרווחה השונות להמשך טיפול ומענה.
• תושבים שזקוקים לתמיכה של עובד סוציאלי מועברים לטיפול מהיר של מחלקות הרווחה.

צילום: גיא יחיאלי ועיריית תל אביב-יפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן