חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המהפכה התחבורתית יוצאת לדרך: חוק המטרו אושר בקריאה שניה ושלישית

פרויקט המטרו יוצא לדרך: ועדת הפנים אישרה את חוק רכבת תחתית – מטרו לקריאה שניה ושלישית

היום התקבלה הודעה מלשכת יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, על כך שהוועדה אישרה את הצעת חוק רכבת תחתית-מטרו לקריאה שניה ושלישית, צעד שמוציא לדרך את פרויקט התחבורה הגדול בישראל.

לאחר שנה וחצי של דיונים ממושכים, חוק המטרו יאשר את בניית מערכת המטרו, שתחצה כ-23 רשויות מהשפלה ועד השרון, ותשנה את תמונת התחבורה בגוש דן רבתי. הפרויקט עתיד להשפיע באופן משמעותי על המסחר, התעסוקה והדיור בתוואי הנבחר.

בדיונים הארוכים שנערכו בשנה האחרונה, בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה והארגונים האזרחיים, עמד יו"ר הוועדה ח"כ אשר על הוספת סעיפים שמטרתם לשמור על האזרחים ועל בעלי העסקים בתוואי המטרו, ולתמרץ יזמים לקדם בנייה במתחמי ההשפעה הסמוכים לפרויקט.

בין התיקונים בחוק ניתן למנות את ההפחתה במס השבחת המטרו מ-75% ל-72%, ובנוסף, כדי לתמרץ את הבנייה והפיתוח בתוואי המטרו, נקבע שיזמים שיגישו בקשות להיתר עד 31 בדצמבר 2030 יופחת להם מס המטרו ל-60%. כמו כן, נקבע ששר האוצר יוכל להאריך את הזמן בשנתיים נוספות. עוד נקבע בחוק כי מס היטל מימון המטרו לא יחול על דירות מגורים, מוסדות, וכן יינתן פטור לעסקים קטנים ששטחם אינו עולה על 100 מ"ר.

על פי דרישת יו"ר הוועדה ח"כ אשר, הוקצב סכום חסר תקדים של חצי מיליארד ש"ח למתן פיצויים לעסקים בתוואי המטרו שהפעילות העסקית שלהם תיפגע בתקופת הבנייה, באמצעות מנגנון מהיר ופשוט שיקל על בעלי העסקים באזור.

בנוסף, נקבע בחוק כי מבצעי הפרויקט ידרשו להשתמש בציוד שקט ככל הניתן ולאטום אזורי רעש בכדי למנוע היזק לתושבי האזור, וכן לאפשר מגורים ועבודה באזורי תוואי המטרו.

בתום ההצבעה אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה מירי רגב, ושר המשפטים יריב לוין, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין נחמה בוגין, ולצוותים המקצועיים והמשפטיים על עבודה ארוכה ומשותפת, דיונים מקצועיים ופרקטיים שהביאו לסיום תיקון החוק והבאתו להצבעה. מדובר בצעד גדול למטרו, לגוש דן, ולמדינת ישראל".

פרויקט המטרו מתוכנן להיות אחת ההשקעות הגדולות והמשמעותיות ביותר בתחבורה הציבורית בישראל, ומבטיח לחולל שינוי מהותי בתנועת הנוסעים והמסחר בגוש דן.

נערך ב: OpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן