חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לילה טוב: תוכנית עירונית למאבק בהטרדות בעסקי הלילה והבילויים

עיריית תל אביב-יפו מודיעה: העירייה תסייע בהפיכת עשרות ברים, מסעדות ובתי מלון למרחבים בטוחים, תציע הכשרות חינם לצוותים לזיהוי מצבי סכנה ותשיק אמנת חיי הלילה לטיפול בתלונות על הטרדות מיניות.

מי אף פעם לא חששה שיכניסו סם למשקה שהיא השאירה רגע ללא השגחה? מי מעולם לא חווה חיכוך באזור הפרטי שנעשה ממש "במקרה"? מי נמנעה, לפחות פעם אחת בחייה, מלהיכנס לשירותים מפחד לתקיפה?

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף עם מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, החליטה להילחם בתופעת ההטרדות והפגיעות המיניות בחיי הלילה ובתרבות הבילוי ולהשיק החודש את מיזם לילה טוב, שיהפוך את חגיגות סילבסטר 2021 בפרט ואת הבילויים בעיר בכלל, לבטוחים יותר עבור כל בליינית ובליין.

פרויקט לילה טוב הוא מודל שפותח לצורך יצירת מרחב בטוח מהטרדות ופגיעות מיניות בברים, מסעדות ובתי מלון. כל עסק שמצטרף ליוזמה מתחייב:
• לחתום על אמנת חיי הלילה, שדורשת ממנו לטפל מיידית ובאופן מכבד בתלונות על הטרדות מיניות, בהתאם לעקרונות הנלמדים בהדרכת לילה טוב.
• לקיים הכשרה שנתית לכלל הצוות שתועבר על ידי מנחות ומנחים של לילה טוב, בסבסוד העירייה.
• מינוי אחראי/ת מטעם המקום לריכוז הדרכות לצוות ולדאוג שהעסק מטפל בנושא באופן ראוי ושוטף.
• להציב שילוט של לילה טוב בשלושה מקומות בולטים לפחות (כניסה, אזור הגשת המשקאות ומתחמי השירותים).

במסגרת ההדרכות ילמדו אנשי הצוות כיצד להתערב במקרה של סיטואציה שנראית בעייתית, בין היתר ע"י שאלות מנחות ("עם מי הגעת לכאן?", "אתם מכירים? מאיפה? כמה זמן?" ועוד); בסיטואציה של פגיעה, בין השאר ע"י קריאת עזרה ודיבור עם הנפגע בלי התיווך של הפוגע והענקת כלים לסיוע ראשוני.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר על היוזמה: "כל אחת ואחד בתל-אביב-יפו צריך ליהנות מביטחון אישי, חופשי מפחד ומסכנה, בחברה שיש בה אפס סובלנות להטרדה על רקע מיני או מגדרי. אנחנו בעיריית תל-אביב-יפו רואים בכך משימה חשובה, אבל איננו יכולים לבצע אותה לבד.

לכן הצטרפנו ליוזמת לילה טוב, אשר מוביל מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, במטרה להפוך את הבילויים בעיר לבטוחים יותר ולהילחם בתופעת ההטרדות והפגיעות המיניות בחיי הלילה. רק יחד נוכל ליצור סביבה בטוחה, חופשיה ונוחה יותר לבלות בעיר ללא הפסקה.

עד כה נרשמו ליוזמה כ-50 ברים, מסעדות ובתי מלון מתל אביב-יפו, שבעליהם מאמינים כי אין מקום לאלימות מינית בחיי הלילה והם מחוייבים לשמירת הביטחון והמרחב האישי של כל אחד ואחת מלקוחותיהם.

עיריית תל אביב-יפו תדאג לפרסום העסק (כולל פרסום עירוני) כפועל למען מרחב בטוח עבור המבלים והמבלות והנופשים והנופשות, ומתוך תקווה ואמונה שעם הזמן יצטרפו ליוזמה עוד ועוד עסקים שיבינו שהחתימה על אמנת לילה טוב היא תו תקן בסיסי ליצירת מרחב נוח, בטוח וחופשי".

מוטי רייף, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק קידום מעמד האישה אמר כי: "כבירת הבילויים וחיי הלילה של ישראל, לתל אביב יפו תפקיד חשוב גם בהובלת המאבק נגד הטרדות מיניות ואלימות מינית בסצנת חיי הלילה. מיזם לילה טוב הוא הסטנדרט החדש של בעלי המועדונים והברים ונועד להבטיח מרחב בילויים בטוח ומוגן, שבו אין סובלנות להטרדות מיניות. המיזם הוא בשורה לרבבות מתושבות ותושבי העיר ולמאות האלפים המבקרות בה מדי שנה".

לדברי מרים שלר, מנכל"ית מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב: "בשנים האחרונות יש עליה דרמטית במספר הפניות למרכזי הסיוע, והבנה גוברת והולכת שאין מקום לפגיעות מיניות בשום מרחב, ובפרט בתרבות הבילוי והפנאי. ממרחב פרוץ וסיכוני שבו נשים וגברים נפגעו שוב ושוב, יש יותר ויותר מקומות בילוי שרוצים לקחת אחריות ולייצר מרחבים בטוחים.

זה מה שאנחנו עושות בלילה טוב – עוזרות לצוותים של ברים, פאבים, מועדונים ומלונות ליצר מרחבים בטוחים ולתת מענה קשוב ומדויק במקרה של הטרדה מינית. כל מקום שמצטרף לאמנה, דואג לזה שכולם וכולן יוכלו ליהנות בלי לחשוש.. מתרגשות מהשותפות לדרך עם עירית תל-אביב-יפו".

אפרת מייקין, מנהלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי ויועצת ראש העיר למעמד האישה מוסיפה: "עיריית תל-אביב-יפו גאה לשלב ידיים ולפעול יחד עם מרכז הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית ובעלי עסקי הבילוי והנופש בעיר, על מנת למגר את תופעת ההטרדות והאלימות המינית ולשפר את תחושת הביטחון האישי של כל נערה ואישה המבלה בעיר.

העלאת המודעות, הדרכות והכשרה של צוותי העובדים והעובדות, היא אלמנט קריטי ביכולת להתמודד עם התופעה ולמגר אותה בזמן אמת. מהיום, יכולה כל מבלה לבחור לבלות במקום שבו מוצג תו לילה טוב ולהיות בטוחה שהצוות מודע לנושא ויפעל במקרה הצורך על מנת לסייע.

מיזם לילה טוב הוא חלק ממהלך גדול אותו מובילה בימים אלו העירייה במטרה להפוך את העיר לשיווינית, נגישה, ובטוחה יותר עבור נשים".

שני בני מיעוטים נתפסו כשהעמיסו אופנוע החשוד כגנוב לרכב משלוחים | כל הפרטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן