חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כעת מול בניין העירייה: מפגינים קוראים לסגור את התחנה המרכזית החדשה

כעת מול בניין העירייה נערכת הפגנה במטרה להביא את קול התושבים הקוראים לעירייה לפנות את האוטובוסים ולסגור מיידית את התחנה המרכזית החדשה.

פעם היה כיף להגיע לתחנה המרכזית ולהנות ממגוון החנויות שנפתחו במתחם החדש שאמור היה להיות מקום שיביא תיירות חיובית לעיר ללא הפסקה, הכינוי שהוצמד בעבר לתל אביב שחיפשה למשוך תושבים צעירים.

בנוסף כמובן, ניתן היה לתפוס אוטובוס מהיר לערים השונות בארץ, ירושלים, צפת, טבריה אילת ולמעשה ולכל מקום בישראל בקו ישיר ברוב המקרים.

אולם בשנים האחרונות, התחנה המרכזית החדשה הפכה למפגע סביבתי חמור המשפיע ישירות גם על חיי התושבים המתגוררים בסמוך לתחנה המרכזית ובמקום שערך הדירות יעלה כמו בשאר חלקי העיר, רבים בחרו לנטוש את האזור במהירות.

בהפגנה הערב, השתתף גם מנדי כאהן מנהל תיאטרון האידיש יונג, מנדי דיבר בהפגנה על הצורך לטפל בהזנחה ובזיהום אך לשמור על תחזוקה וניקיון המבנה לשימוש הקבוצות המגוונות נמצאות בו.

"פנו את התחנה המרכזית" ההפגנה מול בניין העירייה, צילום: רבקה ויטנברג
"פנו את התחנה המרכזית" ההפגנה מול בניין העירייה, צילום: רבקה ויטנברג

השבוע התקיימה במסגרת הצוות המוביל של הפרלמנט האזרחי של ת"א יפו פגישה עם נציגי המאבקים בקריית שלום-נווה עופר ועוטף התחנה.

לאחר הפגישה נמסר כי " ההסכמות אליהן הגיעו בפגישה היו שיש לעצור את הזיהום התחבורתי בלוינסקי 108 אך לא ליצור הפרד ומשול בין עניים כמו שהעירייה עושה בימים האחרונים בלפתור עוול אחד בעוול שני של העברת האוטובוסים למקום אחר בדרום ת"א. או ליצר מניפולציה להכנת הקרקע לבינוי מגדלי נדל"ן. יש לשאוף לפיזור תחבורתי בנקודות בדרום ובשאר רחבי העיר".

שולה קשת, חברת מועצת עיריית ת"א-יפו מסיעת "אנחנו העיר" שהגיעה גם היא עם פמליית להפגנה מסרה: "כל יום שהתחנה המרכזית ממשיכה לפעול הוא פשע נגד תושבי דרום תל אביב ונגד כל האזרחים המשתמשים בתחבורה הציבורית המסופקים בה.

ההפגנה מול בניין העירייה, צילום: " אנחנו העיר "
ההפגנה מול בניין העירייה, צילום: " אנחנו העיר "

 

 

 

 

 

 

התחנה המרכזית היא מפגע סביבתי, חברתי, ותחבורתי שאין שני לו במדינת ישראל. יש אינסוף סיבות לפנותה ואף לא סיבה אחת לאפשר את המשך פעילותה. התחנה מייצרת זיהום אוויר, רעש בלתי נסבל, והיא מוקד של סחר בסמים ואלימות כלפי נשים.

ההתקפלות של מיכאלי וחולדאי מההסכם לא רק מביכה, אלא מסכנת את חיינו. אנו מפגינות היום בדרישה שישחררו אותנו מהמפגע הזה אחת ולתמיד. אנחנו דורשות לנשום אוויר נקי, אנחנו דורשות להסתובב בלי פחד ברחובות.

אנחנו דורשות את הביטחון הבסיסי לנסוע בבוקר לעבודה מבלי לסכן את חיינו. מיכאלי וחולדאי – קיימו את הבטחתכם ופנו את התחנה המרכזית".

ההפגנה מול בניין העירייה, צילום: " אנחנו העיר "
ההפגנה מול בניין העירייה, צילום: " אנחנו העיר "

פרויקט הצבת מתקני עגינה לאופניים בחצרות הבתים על ידי העירייה מתרחב לכל אזורי העיר

רוצים לדעת כל מה שקורה בתל אביב ולהיות מעודכנים בהכל? הצטרפו לעדכוני תל אביב בלחיצה כאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן