חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת ההפגנה הערב – ארגוני נשים למרב מיכאלי: המשך הפעלת התחנה המרכזית מהווה פגיעה חמורה בנשים

ארגוני נשים וחברה אזרחית למרב מיכאלי: המשך הפעלת התחנה המרכזית החדשה מהווה פגיעה חמורה בביטחונן של נשים

במכתב שנשלח הבוקר ועליו חתמו 21 ארגוני נשים וחברה אזרחית, הם דורשים משרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי להודיע לנצבא, החברה המפעילה את התחנה המרכזית, על סיום חוזה השכירות ופינוי התחנה. במידה ומשרד התחבורה לא יוציא הודעה זו עד סוף החודש –  החוזה יתחדש אוטומטית לחמש שנים נוספות.

במכתב שנלח כאמור הבוקר נכתב בין היתר:  "מקרי אונס ותקיפות נשים הפכו לעניין שבשגרה באזור התחנה המרכזית החדשה. כך, נשים, נערות וילדות חוששות להיכנס לתחנה ולקחת אוטובוס.

אך במצב בו התחנה המרכזית ממשיכה לפעול, אין מנוס מלעבור בה כדי להתנייד ממקום למקום. נשים מופקרות הלכה למעשה על ידי העירייה והממשלה, וביטחונן האישי נפגע אנושות. אנו שומעות על מקרים רבים מדיי של נשים המוטרדות מינית בשטח התחנה, בעת שביצעו את הפעולה השגרתית ביותר של לקחת אוטובוס חזרה הביתה מהעבודה".

שולה קשת, חברת מועצת עיריית ת"א-יפו מסיעת "אנחנו העיר" מסרה: "התחנה המרכזית היא מפגע סביבתי, חברתי, ותחבורתי שאין שני לו במדינת ישראל. יש אינסוף סיבות לפנותה ואף לא סיבה אחת לאפשר את המשך פעילותה. ההתקפלות של מיכאלי וחולדאי מההסכם מביכה. אנחנו דורשות לנשום אוויר נקי, אנחנו דורשות להסתובב בלי פחד ברחובות. מיכאלי וחולדאי – קיימו את הבטחתכם ופנו את התחנה המרכזית".

הערב תיערך הפגנה מול בניין עיריית תל אביב בשעה 17:30 במטרה לקדם את הפסקת הפעילות בתחנה המרכזית החדשה ונראה כי בעירייה יצטרכו למצוא בהקדם פתרון שיועיל לתושבי השכונות הדרומיות, לשם מתכוונים להעביר את הקווים ובמקביל לרצות את הארגונים שרוצים שההטרדות במתחם יפסקו.

הפגנה הערב בכניסה לבניין העירייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן