Search
Close this search box.

נהגים שימו לב: צפירה בתל אביב עשויה לעלות לכם ביוקר

עיריית תל אביב-יפו שמה קץ לצפירות המכוניות: תיקון חוק העזר העירוני יהפוך צפירה לעבירת קנס

עיריית תל אביב-יפו עושה צעד משמעותי נוסף במאבק בריעוש: ביום ראשון, 30/6, אישרה ועדת הכספים של העירייה תיקון לחוק העזר העירוני למניעת רעש ולצו עבירות הקנס. התיקון החדש הופך את הצפירה לעבירת קנס, כאשר בעל הרכב ייחשב כמי שאחראי לעבירה. הסיבה למהלך: צפירות כלי רכב מהוות מטרד של ממש, הן פוגעות באיכות החיים של התושבים והולכי הרגל, והופכות את המרחב העירוני לרועש ולא מזמין.

אכיפה אלקטרונית חדשנית

איתור המפגע ייעשה באמצעות טכנולוגיה חדשנית שתוצב ברחבי העיר. מדובר במצלמה עליה מותקנים עשרות מיקרופונים זעירים, כאשר השילוב של השניים מייצר זיהוי מוחלט של הרכב ממנו מתבצעת העבירה, וזו מועברת לפקחים אשר יושבים ביחידה לאכיפה אלקטרונית.
בדומה לדיני התעבורה, גם במקרה של הפעלת צופר בניגוד לחוק, ייחשב בעל הרכב כמי שביצע את העבירה, אלא אם הוא יוכיח אחרת.

חולדאי: צפירות הן מפגע בטיחותי ובריאותי – הגיע הזמן שייעלמו מחיינו

דברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "צפירות מכלי רכב הן אחד מהמפגעים המטרידים שקיימים במרחב הציבורי ועמו מתמודדים תושבות ותושבי העיר לאורך שנים. מדובר במפגע בטיחותי ובריאותי כאחד. על אף שהחוק קובע כי יש לצפור רק בעת סכנה ממשית, נהגים רבים עדיין צופרים לדרבן את הנהג שלפניהם להתחיל בנסיעה עוד טרם התחלפות הרמזור לירוק, או על מנת לזרז את מחפשי החניה המעכבים אותם בדרכם. אני שמח לבשר שהמנהג הקלוקל הזה עתיד להיעלם מחיינו העירוניים, כיוון שבקרוב, בעזרת טכנולוגיית זיהוי ייחודית שפותחה במיוחד למטרה זו, נתחיל גם באכיפה שתביא לנו עיר נקייה, שקטה וטובה יותר".

להבי: צפירה לא מקצרת פקקים, היא רק גורמת ללחץ ולנזק

דברי סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "על פי החוק, הצפירה מותרת רק במצבי סכנה, והשימוש בה בדרך השגרה פוגע בסביבה ובאיכות החיים של התושבים. לכן, אנו רוצים ופועלים בעיר שלנו למנוע שימוש בצופרים, למעט צפירות שנדרשות במצב סיכון בדרך. לכל הנהגים שחושבים שצפירה תשחרר להם את הפקק ותאיץ את התנועה אני רוצה להבהיר שצפירה מגבירה את תחושת הלחץ של הנהגים ושל משתמשי הדרך האחרים, ולכן היא מהווה נזק לבטיחות. מדובר גם בפגיעה נפשית ובירידה בתפקוד הקוגניטיבי לבני האדם – בהם משפחות צעירות עם תינוקות ופעוטות, סטודנטים שלומדים ופנסיונרים – ובירידת ערך של נכסים ודירות שמצויים בסמוך למפגעי רעש. במענה לתלונות תושבים על רעש מצפירות, פעלנו להקטין את הבעיה באמצעות שילוט ברחובות וקמפיין אזרחי על המרפסות, ובמקביל ביצענו פיילוט שמטרתו זיהוי מוקד צפירה מרכבים במטרה לפקח ולאכוף כנגד עבירות רעש מכלי רכב בצמתים עמוסים וברחובות הסובלים מזיהום רעש. לשמחתנו, הטמעת אמצעי אכיפה אלקטרונים הוכחה בפיילוט כמוצלחת. תל אביב- יפו מחויבת להיות עיר שטוב נעים ובריא לחיות בה, ורעש זו סוגיה שלקחנו על עצמנו להתמודד עמה לטובת עיר בת קיימא".

אילוסטרציה- אין קשר לכתבה. רה"ע רון חולדאי ברכב, צילום: גיא יחיאלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן