חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפלגת האחדות לציון 76 שנים לטביעת אלטלנה

הפלגה מיוחדת לציון 76 שנים לטביעת אוניית אלטלנה

אתמול, יום ראשון, ה-23 ביוני, י"ז בסיוון התשפ"ד, התקיימה הפלגה מיוחדת בתל אביב לציון 76 שנים לטביעת אוניית אלטלנה. האירוע התקיים ביוזמת ארגון "חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית" וארגון "ברית חיילי האצ"ל", ועסק בנושא אחדות עם ישראל. באירוע השתתפו עשרות אנשים ונכחו בו אישי ציבור מרכזיים, בהם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, ח"כ אריאל קלנר, יו"ר חזון לאומי דור חרלפ, מנכ"לית חזון לאומי רעות רוזנפלד, יו"ר ברית חיילי האצ"ל שלמה גולדהור, היסטוריון האצ"ל יוסף קיסטר ועוד.

במהלך ההפלגה, סיפר היסטוריון האצ"ל, מר יוסף קיסטר, את סיפורה המרתק של אוניית אלטלנה והרקע לטביעתה. כאשר הגיעה האוניה לנקודת הציון בה טבעה האלטלנה, מול אנדרטת ההנצחה, החל טקס הנחת זרים לזכר נספי האוניה, והמשתתפים שרו את המנון האצ"ל.

באירוע נשא דברים יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל:

"ביום הזה, במקום הזה ובזמן הזה, אנחנו צריכים לקיים את צוואתו של מנחם בגין שגילה מנהיגות אדירה וקרא כאן על אלטלנה מלחמת אחים לעולם לא עוד. ברגע שירו עליהם, יכל להורות על ירי חזרה אבל הוא הבין שאם הוא מורה להשיב אש תהיה כאן מלחמת אחים. זו צוואתו של מנחם בגין אלינו גם היום. אנו רואים את הקוטביות בעם – עם ישראל הוא עם הנצח, אבל גם על נצח צריך לעבוד. צריך להשקיע באחדות הזו. אחדות היא לא אחידות, אפשר לחשוב שונה אחד מהשני, אבל צריך לכבד אחד את השני. בלי עם ישראל אין מדינת ישראל – זה צו השעה וזו משימתנו כעת."

בנוסף, ח"כ אריאל קלנר, ממקימי ארגון חזון לאומי, אמר:

"יש פה דור ענק שממשיך את דור תש"ח. הגענו למקום אלטלנה, מקום בו הייתה מלחמת אחים במעמד צד אחד. צד אחד שירה על האלטלנה, וצד שני ובו בגין שאמר לא תהיה מלחמת אחים. אנחנו ממשיכים לשאת את הדגל הזה – מלחמת אחים לעולם לא עוד. וגם אם יש כאלה שמחפשים בשעת מלחמה לפרק ולפרד בינינו – אנחנו לא ניתן לרוחות פילוג, שיסוי ותבוסתנות להיכנס בינינו. אנחנו נמשיך ונוביל את עם ישראל לניצחון יחד כעם אחד."

רעות רוזנפלד, מנכ"לית חזון לאומי, הוסיפה:

"זכינו לקיים זו השנה ה-11 ברציפות את ההפלגה לזכר אוניית אלטלנה. השנה יש לזיכרון האלטלנה משמעות מיוחדת, ניתן לראות כי נושבות בעם רוחות פילוג והסתה, רוחות הרוצות לטלטל את הספינה עליה אנחנו נמצאים, אך לשם כך אנחנו יוצאים להפלגה זו, לזכור ולא לשכוח את מקרה אלטלנה ולהבטיח שמלחמת אחים לעולם לא עוד."

ההפלגה המיוחדת הייתה לא רק לציון עבר כואב אלא גם קריאה לאחדות ולקיחת אחריות משותפת לעתיד העם והמדינה. האירוע המחיש עד כמה חשוב לזכור את ההיסטוריה וללמוד ממנה כדי להבטיח את אחדות עם ישראל ולמנוע פילוגים נוספים.

קרדיט תמונה: אבשלום שושני
קרדיט תמונה: אבשלום שושני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן