חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה צריך לקחת בחשבון במיקום ובניית צימר לשומרי שבת

קרדיט תמונה FREEPIK

ענף הצימרים הוא ללא ספק אחד הענפים המרכזיים בתיירות הפנים בישראל. אלא שבעוד ההבדל בין צימרים רגילים לצימרים עם בריכה פרטית הוא הבדל מובן לכולם. מה מיוחד בשומרי שבת שהם צורכים דברים ייעודים בצימר הוא לא דבר מובן מאליו בכלל, במאמר הזה ננסה להסביר מה זה צימרים לשומרי שבת ומה רצוי וכדאי לקחת בחשבון בעת בניית צימר לשומרי השבת.

שמירת השבת בעידן הטכנולוגיה

שמירת השבת בעבר כללה איסורים בעיקר על עבודה כמשמעה, דברים שהיום אנו מבינים ברור את המשמעות של העבודה שהיא ההפיך ממנוחה. בעשורים האחרונים עם התפתחות העידן הטכנולוגי עולם חיינו השתנה מבלי הכר, אולם לא כל התפתחות מתאימה ואפשרית לשומרי שבת. ניקח לדוגמא את המקרר, בעבר האפשרות לשמור מוצרים בקירור כללה קופסת קרח ובתקופה הקדומה גם זה לא. בעולם החיים שלנו המקרר עובד על חשמל והוא יכול להיות אתגר משמעותי לשומרי שבת. בכל פתיחה של מקרר ממוצע בישראל קיים חיישן שמדליק את האור על מנת שיקל עלינו להתמצא במה שנמצא במקרר, אולם פעולה זו אסורה בשבת. מקררים התואמים לשומרי שבת יכללו התקן ייעודי שישמור כי האור לא יידלק במהלך השבת או החג. אם אתם רוצים להשכיר צימר לשומרי שבת אחד הדברים הבסיסיים שתצטרכו לדעת כי יש צורך במקרר בעל התקן שבת, אחרת לאורחים לא יהיה היכן לשמור את האוכל לשבת.

חימום האוכל: הדרך הכי קלה לחמם היום אוכל הוא מיקרוגל, מבחינה בטיחותית הוא הכי פחות מסוכן מדליקות ומייתר את הצורך בגז או כיריים. אולם בשבת חל איסור על הפעלת מכשירים חשמליים. אם תארחו אנשים שומרי שבת, הדבר הכי בסיסי שהם ידרשו הוא פלטה עליה יוכלו להשים את האוכל בערב שבת וממנו יוכלו לאכול במהלך השבת.

אזור ומיקום הצימר לשומרי שבת

בעוד עד עכשיו מנינו דברים שנוגעים לשמירת השבת של האורחים, עכשיו הזמן לעבור לחלק הריגשי יותר. נופשים שומרי שבת יתקשו לשהות באזור בו יש חילולי שבת. לשבת בשבת מתוך אמונה כי היום לא ניתן לעשות כלום ולשמוע רמקולים של מסיבה בחוץ לא בהכרח תתאים לאורחים שלכם, ולכן שומרי שבת יחפשו מקום שמתאים לצרכים שלהם גם ברמת האווירה. חיפוש של צימר לשבת יכול להיות מורכב מכמה דרישות, אולם אחד מהם יהיה כי המתחם יהיה שומר שבת על מנת שלא להפריע לאווירת השבת בתוך המתחם. רבים מהנופשים יזמינו נופש באתר שומר תורה ומצוות על מנת למצוא מקומות שתואם להשקפת עולמם ולקוות שלא יהיה הפרעה לקדושת השבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן