חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיידקים בים, עצים בים השחור, כסף מהגג: "אקלים על הבר" בתל אביב

חיידקים מצילים חיים, עצים בים השחור עוצרים התחממות, כסף מהגג: "אקלים על הבר" בתל אביב

איך חיידקים יכולים להציל לנו את החיים? כמה כסף אפשר להרוויח מהגג שלנו? ואיך שיקוע עצים בים השחור יכול לעצור את ההתחממות הגלובלית?
עיריית תל אביב-יפו מקיימת את שבוע "אקלים על הבר" ב- 20-16 ביוני 2024

פעילויות אנושיות, בעיקר באמצעות פליטות גזי חממה גורמות להתחממות גלובלית וכתוצאה מכך, גם לשינויי אקלים אחרים. עליית הטמפרטורות ומפלס פני הים, אירועי מזג אוויר קיצוניים וצמצום המגוון הביולוגי הם רק כמה סימנים לאתגרים המשמעותיים העומדים בפני האנושות.

"אקלים על הבר"

היא סדרת הרצאות בנושאי סביבה וקיימות שמתקיימות בעסקים מקומיים ברחבי העיר. השנה נקיים את ההרצאות נקיים לצד כנס PLANETech World 2024 – כנס מקצועי לטכנולוגיות אקלים בינלאומי שמתקיים בבית המכולות בנמל יפו בשיתוף פעולה עם התאגיד העירוני עיר עולם ותיירות.

ההרצאות יתקיימו בתאריכים 20-16 ביוני 2024 על ידי חברות טכנולוגיה ירוקות שמשתתפות בכנס ויבואו להרצות בבתי קפה וברים ברחבי העיר.

הכניסה חופשית בהרשמה מראש באמצעות אתר העירייה.

ההרצאות שיתקיימו השנה

"חדשנות וקיימות בתחום הרכב"

כיצד המעבר מרכבי הדלק המסורתיים לרכבים המנועים באמצעות חשמל, יכול להיות קל, מהיר ואפקטיבי באמצעות פתרונות חכמים. בהרצאה נדון בסיבות ההכרחיות למעבר לרכבי חשמליים, כמו הצורך הגובר להפחתת פליטת גזי החממה של שימוש ברכבים המונעים על דלק על הסביבה. נפרט על האתגרים הטכנולוגיים שעומדות בפני חברות במעבר המשמעותי הזה, כמו "חרדת הטווח" שכל נהג רכב חשמלי חווה במהלך נסיעתו, וכיצד אנו מסייעים לחברות במעבר לציי רכבים חשמליים. ההרצאה תתקיים בבר דנים, יום ראשון, 16.6 בשעה 18:30.

"חיידקים, קיימות ואקלים – פתרונות שניתן ללמוד מהטבע"

ד״ר אמיר זלוטקין בהרצאה על פיתוח חומרים ידידותיים לסביבה להתמודדות עם בעיות זיהומים חיידקיים ברפואה ובתעשייה, תוך שימוש במחקר של חומרים טבעיים שפותחו על ידי הטבע. ההרצאה תתקיים בקפה גרונימן, יום שני, 17.6 בשעה 19:30

"שיקוע עצים בים השחור כפתרון סביבתי"

בהרצאה נסקור את הפתרון החדשני של חברת ריוויינד לשינוע ואחסון פחמן אורגני בקרקעית הים לתקופות גיאולוגיות. נעמיק בתהליך הטבעי המתבצע במים עמוקים וחסרי חמצן, כמו הים השחור, ונבחן את המחקר הביו-גיאו-כימי שתומך בשיטה זו. ניתאי, המחזיק בתואר דוקטור לגיאוכימיה ממכון ויצמן, מוביל את המדע בחברת ריווינד ויעביר את ההרצאה שתתקיים באוקינאווה לבונטין, יום שלישי, 18.6 בשעה 18:30.

"איך הופכים את נושא טעינת הרכבים לפשוט"?

בהרצאה נדבר על השינוי לרכבים חשמליים ומה עושה מי שאין לו חניה פרטית או אפשרות להתקין מטען בבית. בטרי מפתחת פתרונות טעינה רובוטית לרכבים חשמליים שיודעת לאגור אנרגיה ולטעון כל רכב בחניון ללא צורך בפריסת תשתית טעינה. חברה מרצה: BaTTeRi. ההרצאה תתקיים ביום רביעי, 19.6.24 בשעה 19:00. קפה מייקרס, מזא"ה 4

"כמה כסף אפשר לעשות מהגג שלי?"

איך באמצעות טכנולוגיה פרצנו חסמים שמאפשרים למאות בעלי בתים בישראל להתקדם ולהתקין מערכות סולארית ואגירה. הרצאה מאת חברת GreenDays אשר תתקיים בבוטי שרונה, יום חמישי, 20.6 בשעה 18:30

"אקלים על הבר" היא הזדמנות מצוינת ללמוד עוד על האתגרים וההזדמנויות של משבר האקלים, ולהכיר פתרונות חדשניים שפותחו על ידי חברות ישראליות.

אקלים על הבר 2023 קרדיט: עומר גולן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן