חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדש בתל אביב: בדיקות מהירות המתאימות גם לטיסה לארה"ב ובמחיר זול בהרבה

הנחיות חדשות לטסים לארצות הברית נכנסו אתמול לתוקף: בדיקת אנטיגן מהירה או PCR שבוצעה יום לפני הטיסה

ה-CDC האמריקאי הכריז בסוף השבוע האחרון על הנחיות חדשות ומחמירות בעקבות זן האומיקרון, שנכנסו לתוקף אתמול, במסגרתן נדרשים הנוסעים לארצות הברית או הטסים דרכה ליעד אחר, להציג תוצאת בדיקת אנטיגן מהירה או PCR באנגלית שנעשתה יום אחד לפני הטיסה (ולא 72 שעות כפי שהיה עד כה).

על פי הוראת מחלקת הבריאות האמריקאית ה-CDC, מדובר על ביצוע הבדיקה יום אחד לפני הטיסה. ההנחיה מגדירה מסגרת זמן של יום אחד (ולא שעות), כדי לספק גמישות לטסים ולחברות התעופה, כך שקבילות הבדיקה אינה תלויה בשעת הטיסה או השעה ביום שבה נלקחה דגימת הבדיקה. לדוגמה, מי שהטיסה שלהם היא בשעה 13:00 ביום חמישי, יכולים להיבדק בכל שעה ביום רביעי, כולל בשעה 10:00 בבוקר.

מסתבר כי מאות ישראלים אימצו את ההנחיות החדשות וטסו כבר השבוע לארצות הברית עם בדיקת אנטיגן מהירה שביצעו באמצעות הטכנולוגיה של סופיה, שהיא היחידה הפועלת בישראל, המנפיקה תשובה באנגלית ומאושרת FDA.

מדובר במכשיר בדיקה ניידי שפותח על ידי חברת קווידל האמריקאית, אושר על ידי ה-FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, עוד בתחילת המגיפה ומאז בוצעו בעזרתה מאות אלפי בדיקות בארץ ועשרות מיליוני בדיקות בעולם כולל באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח.

נכון להיום, מכשירי הבדיקה כבר פרוסים בכל רחבי הארץ במרכזים רפואיים, במתחמי בדיקה בסניפי רשת גוד פארם וכן בעמדות רבות בחברה הערבית. כל מכשיר מאפשר לבצע כ – 100 בדיקות בשעה עם תוצאה המתקבלת בעברית ובאנגלית תוך 15 דקות, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

יודגש כי בין היתר גם ברשת גוד פארם, בבעלות רמי לוי ומייסדי הרשת אדם פרידלר ואוהד סנדלר, כבר פועלים מתחמים לבדיקות אנטיגן מהירות במחיר הכי זול בארץ של 49 שקלים בלבד בפריסה של סניפים בערים מרכזיות באמצעות הטכנולוגיה של סופיה ושם ניתן לבצע את הבדיקה ולקבל אישור בעברית ובאנגלית לצורך טיסה לארצות הברית.

שגיא יניב מנהל שיווק ומכירות בסופיה ישראל אמר כי: "האמריקאים החמירו את התנאים לכניסה וקיצרו את טווח הזמן של הבדיקה, דבר שלכאורה היה אמור ליצור לחץ והיסטריה. אך הודות לטכנולוגיה של סופיה ולהיערכות המוקדמת של הצוותים שלנו הכל מתנהל באופן רגוע עם תשובה תוך 15 דקות וכמובן יום לפני הטיסה. אנחנו ממשיכים בפריסה של הטכנולוגיה האמריקאית ומאתרים בימים אלו עוד שותפים ומיקומים כדי להמשיך ולנרמל את החיים לצד הקורונה, לטובת תו ירוק, טיסה לחו"ל או שקט נפשי".

המכשיר המתקדם של סופיה כולל מפענח נתונים ממוחשב (Analyzer) המתעדכן בגרסה חדשה ברוח התפתחות המגיפה כך שהוא כבר מזהה בסבירות גבוהה גם את הזנים החדשים והמדאיגים לרבות וריאנט הדלתא, וזן האומיקרון (בדומה לעדכון גרסה בטלפון סלולארי ומחשב). יצוין כי ההיגיון העומד מאחורי האפשרות לבצע בדיקת אנטיגן ולא רק PCR לפני טיסה, אשר קיים בארצות הברית ובישראל וככל הנראה יורחב לכל עולם התעופה, הוא היתרון הדרמטי של היכולת לזהות תוך דקות, אדם מאומת אשר עלול להדביק אחרים ולעצור את שרשרת ההדבקה בזמן אמת.

בעיר תל אביב כבר פועלים שני מתחמים לבדיקות קורונה, בהם ניתן לבצע בדיקת אנטיגן מהירה לטיסה לארצות הברית במחיר 49 שקלים בלבד עם תשובה תוך 15 דקות. בסניף גוד פארם ברחוב אבן גבירול 166 פינת פינקס ובסניף במרכז שוסטר ברחוב אבא אחימאיר 13. הבדיקות מתבצעות בימים ראשון עד חמישי, ככל שיעלה הביקוש יורחבו הימים והשעות.

צילום: סופיה ישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן