חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למעלה מ-20,000 איש בעצרת המחאה בכיכר הבימה

כיכר העיר אינה ריקה: רבבות הגיעו הערב לעצרת המרכזית בכיכר הבימה, המוחים דורשים לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל. העצרת אורגנה על ידי מטה המאבק הלאומי, בשיתוף תנועת הקו האדום, ובהשתתפות חברי כנסת, אישי ציבור, רבנים, פעילי ימין ומשפחות שכולות. המונים קיבלו דגלון כחול כסמל למחאה כנגד הממשלה ובעד מדינה יהודית

בהמשך למאבק על הפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל ובעניין הקשרים בין אנשי רע"מ לחמאס, הגיעו הערב למעלה מ-20,000 אלף לכיכר הבימה בתל אביב, העצרת אורגנה על ידי מטה המאבק הלאומי ובשיתוף תנועת ה"הקו האדום". למקום הגיעו עשרות חברי כנסת מהימין, אישי ציבור, רבנים, פעילי ימין ומשפחות שכולות.

כאות מחאה, על הקשרים שנחשפו בשבועות האחרונים בממשלת ישראל, בין אנשי רע"מ לחמאס בעזה, נתלים בימים אלה דגלי ישראל בהם מופיע לצד המגן דוד – סמל הסהר המוסלמי, במספר מוקדים ובהם: אזור מועצת בקעת הירדן, שער שכם ועיר לוד.

במהלך העצרת חולקו סרטים כחולים למפגינים, בדומה לסרטים הכתומים שחולקו במחאת ההתנתקות.
מהמארגנים נמסר כי בחודשים הקרובים יחולקו מיליוני סרטים כחולים לישראלים בכל רחבי הארץ.

ממארגני העצרת נמסר אמש: "הציבור הרחב הצביע ברגליים. רבבות הגיעו להזדהות עם המאבק ולמחות נגד התנהלותה של ממשלת ישראל. הממשלה שוכחת שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכיום היא בפעולותיה מנסה לטשטש את זהותה. אין לגיטימיות לממשלה הזאת ואנחנו לא מקבלים אותה. אנחנו נמשיך להיאבק כדי שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית".

ראש המועצת האזורית בנימין ישראל גנץ אמר בהפגנה: "ביום בו מעבירה כנסת ישראל חוק שמדליק את האור לטובת המגזר הערבי והבדואי, ומכבה את האור מעל בתיהם של עשרות אלפי תושבים בהתיישבות הצעירה ביו"ש אנחנו באים לזעוק.

אין הבדל בין דימונה, גדרה וגבעת הראל. כולנו אחים. לא יתכן שממשלה עושה אפלייה חריפה כזו. מעודדת את הפקרת הנגב לעבריינות חסרת גבולות, וחוסמת בנייה והתפתחות לאזרחים נאמנים.

לא נאפשר לזה לקרות. נמשיך להאבק למען ילדים רכים שרוצים ללמוד בגן עם חימום בחורף, ולמען נשים וגברים מהם לוחמים ומפקדים במילואים שהמדינה דחפה ויזמה את הקמת בתיהן וכעת הממשלה כיבתה עליהם את האור.

אנחנו מצדיעים להם ומחוייבים להם"

הרב יצחק בצרי ממקימי ישיבת המקובלים "השלום" בירושלים, נאם גם הוא בהפגנה ואמר: "אנחנו נמצאים אחרי חג חנוכה. כולנו אמרנו בתפילות בכל יום שלוש פעמים בברכת המזון ובהדלקה "בימים ההם בזמן הזה". 'בימים ההם' – עמדו המתייונים להכרית את היהדות, את התורה הקדושה.

'ובזמן הזה' – יש עמותות מחוץ לארץ שמשקיעות הון בתוכניות איך למחוק את התורה של העם היהודי. השאיפה שלהם זה יהדות ארצות הברית שכולנו רואים ובוכים שמכל ארבעה יהודים בארה"ב יש שלושה מתבוללים.

בלי כדור אחד נמחקים מעם ישראל אלפים רבים, והם רוצים להביא את זה לכאן ולמחוק את העם היהודי.
אנחנו רוצים רק לפי החוק שהשם יעזור לנו שלא יוכלו להחריב את העם היהודי. שהעם היהודי יהיה חי וקיים.
כולם נעלמו מהעולם, מואב, עמון, בבל. כולם נמחקו ועם ישראל זה דבר פלא שנשאר חי וקיים.
עזבנו את בבל ואת כל מדינות העולם כדי להגיע לכאן.

ההפגנה בכיכר הבימה, צילום: יחצ
ההפגנה בכיכר הבימה, צילום: יחצ
ההפגנה בכיכר הבימה, צילום: יחצ

הם מתרגשים כשאנחנו מצליחים לעסוק בתורה. הם אומרים אל תניחו תפילין בתל אביב ואנחנו מניחים. זה כואב להם שאנחנו מביאים יהודים לשמור שבת כהלכתה.
אני מברך את הפוליטיקאים השמאלנים שכולכם תחזרו בתשובה אמן".

בסיום דבריו קרא הרב בצרי שמע ישראל יחד עם הקהל.

הרב יצחק בצרי בהפגנה אמש בכיכר הבימה, צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן