חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגת ל"ג בעומר בתל אביב-יפו: מדורות אין

תל אביב ללא מדורות בל"ג בעומר: סכנה גשמית או רוחנית?

עיריית תל אביב-יפו החליטה גם השנה להציע לתושבים לחגוג את ל"ג בעומר ללא מדורות, ובמקום זאת מציעה שלל פעילויות אלטרנטיביות וידידותיות לסביבה. מדובר במהלך המתמקד בשמירה על איכות הסביבה והבריאות, אך עבורנו, כחברה שומרת מסורת, המהלך מעורר תהיות ומחשבות על השפעותיו התרבותיות והרוחניות.

המדורות בל"ג בעומר הן מסורת רבת שנים, המהווה חלק בלתי נפרד מציון זכרו של רבי שמעון בר יוחאי, שעל פי המסורת מדורות מדמות את האור הפנימי שהוא הפיץ. אלא שבשנים האחרונות עולה השיח על הסיכונים הבטיחותיים והבריאותיים הכרוכים בהבערת מדורות, כגון זיהום אוויר, עשן ופיח הפוגעים בדרכי הנשימה.

השנה, בעיר תל אביב-יפו הוחלט שלא לאפשר הדלקת מדורות, למעט במספר מגרשים פתוחים וחשופים שהוכשרו במיוחד לכך. את רשימת המגרשים המורשים ניתן למצוא באתר העירייה.

במקום המדורות, העירייה מציעה מגוון פעילויות אלטרנטיביות:

הפנינג סיורים בדרזנר: יום מיוחד באקו פארק גלילות עם תחנות יצירה, סיורים טבעיים, הכרת הארכאולוגיה המקומית ועוד. האירוע יתקיים ב-25.5.24 בחורשת דרזנר.
*סדנת הכנת עששיות: סדנה להכנת עששיות מחומרים ממוחזרים. תאריכים: 23.5. עלות הסדנה: 40 ש"ח.

סיור עששיות. צילום: דין אהרוני רולנד

ל"ג בעומר ללא מדורות במרכז קהילתי דרהי: מעגל תיפוף, מתחמי משחק מעץ ופינות יצירה. האירוע יתקיים ב-26.5 בין השעות 16:00-18:30. עלות לילד מגיל שנתיים ומעלה: 15 ש"ח.
טיול פנסים בשכונת תל ברוך: טיול בחורשה הקסומה, עם פעילות לילדים והיכרות עם הכתב העברי הקדום. האירוע יתקיים ב-28.5 בשעה 19:00. עלות הסיור: 20 ש"ח.

יש לציין כי חל איסור מוחלט על הבערת אש בגינות, בפארקים, בטיילת, ובחופי תל אביב-יפו, ובכוונת העירייה לאכוף את ההנחיות בקפדנות.

כקהילה שומרת מסורת, עלינו להמשיך ולהקפיד על שמירת זכרו של רשב"י בצורה הראויה והמסורתית, תוך הקפדה על בטיחות ובריאות. ניתן לשלב בין המסורת לשמירה על איכות הסביבה, אך חשוב לזכור את המשמעות העמוקה והקדושה של ל"ג בעומר.

לסיום, נזכיר את הנחיות כבאות והצלה לישראל להבערת מדורות, הנחיות שניתן למצוא באתר העירייה.

שמרו על החיים, על הטבע ועל המסורת שלנו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן