חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושבי גבעל עמל שגורשו מבתיהם חרף הבטחת שקד ערב הבחירות הגיעו אמש להפגין מול ביתה

"איילת, נבוא אלייך לבית – עד שיהיה לנו בית" – אמש: הפגנת תושבי גבעת עמל שגורשו מבתיהם – מול הבית של איילת שקד

לפני פחות מחודש פונו בכח כל תושבי גבעת עמל ע"י מאות שוטרים, זאת חרף יוזמה של חברי קואליציה שקודמה בתמיכה רחבה מאז אוגוסט להסכם פינוי-פיצוי הוגן בגבעת עמל, שאף תוקצבה. אך בגלל שלא גובשה הפרוצדורה הממשלתית להעברת הפיצוי לתושבים, הפינוי האלים והכפוי יצא לדרך.

התושבים אמרו אתמול בהפגנה מול בית של שקד: "שלושה שבועות אחרי הפינוי והפיצוי המובטח ששמור במשרד האוצר עדיין לא הועבר לתושבים.

איילת שקד הבטיחה לתושבי גבעת עמל הבטחות במשך שנים, אבל ברגע האמת, כשהיא בשיח כוחה, נטשה. לא היה לה אכפת שהתושבים יפונו בכוח וללא קורת גג חליפית. אנו לא מתייאשים ונמשיך לדרוש ממנה להפעיל את כוחה לפתור את הבעיה״.

איילת שקד ליוותה את מאבק השכונה מאז 2014. בסיור סיעת הבית היהודי בשכונה ב-2016 כשרת המשפטים היא אמרה: "לא ניתן למדינה להפקיר את תושבי גבעת עמל המגן של אתמול לא יהיה שק החבטות של היום.

אי אכיפת ההסכמים שנעשו בעבר יצרו שחיקה בלתי הפיכה בזכויותיהם של התושבים. על המדינה לדאוג בהליך חקיקה להסכם פיצוי קולקטיבי הוגן, לסיים סאגה מצערת של שנים של סבל לתושבי שכונת עמל ולאפשר להם לחיות חיים הגונים".

שקד הגישה את הצעת חוק דיור חליפי לתושבי גבעת עמל בשנת 2014 וכשרת משפטים היתה הגורם המאשר את העברתו של החוק בקריאה ראשונה במליאה בשנת 2018. בגלל המשבר הפוליטי ופיזור שלוש הכנסות החוק איבד את דין הרציפות וירד לטמיון.

לפני כארבעה חודשים, התושבים חתמו על הסכמה למתווה פיצוי-פינוי מוסכם שגובש בלשכת שר המשפטים גדעון סער יחד עם הח"כיות נעמה לזימי (עבודה) וגבי לסקי (מרצ) לפיו יפוצו על המבנים והחצרות שהיו ברשותם בשנת 1961, השנה שבה המדינה מכרה את הקרקע בגבעת עמל עם התושבים ליזמים. המחוזי קבע כי המדינה הפרה הבטחות לדיור חלופי לתושבי גבעת עמל במשך שישה עשורים.

מייד לאחר החתימה על המתווה, תושבי גבעת עמל פנו לשרה איילת שקד ולמפלגת ימינה שישתתפו בקידום ובתקצוב מתווה זה לצד מפלגות העבודה ומרצ. המתווה הוצג בפני יועץ השרה ע"י נציגות התושבים בתחילת אוקטובר ומאז עדיין לא קיבלו תשובה מהי עמדת השרה.

ממטה המאבק של תושבי גבעל עמל עוד נמסר: " מבן גוריון ועד בנט וסער ושקד. מסכת התעללות בת 74 שנה רצופה בהפרת הבטחות שלטוניות הסתיימה בחרפה. היה על השולחן פתרון בר השגה ורק אדישות של הממשלה מנעה את המימוש שלו. ציפינו לסיום ממלכתי, מכובד והוגן בגבעת עמל ע"י ממשלת השינוי וקיבלנו בושה בושה בושה. לא נוותר עד שיובטח סיום הוגן ומכבד לשכונת גבעת עמל".

צילום: מטה המאבק של תושבי גבעת עמל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן