חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורחים בעיר: טיולים וסיורים לכל המשפחה

פארק רידינג

אביב הגיע, טבע בא: עיריית תל אביב יפו תקיים את חודש טבע עירוני במהלך אפריל

עיריית תל אביב-יפו תקדיש את חודש אפריל הקרוב, בו אתרי הטבע פורחים ומשגשגים, למקסום חוויית הטבע השונות בעיר. זאת כדי לאפשר לתושבים לחוות את הטבע הקרוב לביתם, ולחשוף אותם להשקעה המשמעותית של העירייה ושל תושביה הפעילים בשמירה על הסביבה, אתרי הטבע ובעלי החיים בעיר.
במסגרת חדש טבע עירוני מפיקה העירייה עשרות פעילויות שונות בעיר – סיורים, אירועים וסדנאות הפונות לקהלים שונים, כולן מתקיימות בטבע או מוקדשות לנושא הטבע. הפעילויות הן בחינם או בתשלום מסובסד למחזיקי ומחזיקות דיגיתל.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי:

"לעיר תל-אביב-יפו הייתה מאז ומתמיד מה שקרוי היום "אג'נדה ירוקה"; מיומה הראשון לפני יותר ממאה שנים, מייסדיה יישמו בה תפיסה מהפכנית של עיר מלאה בפארקים וגנים בלב דיונות חול שוממות. מאז ממשיכה העירייה לטפח ולפתח תפיסה הזו, ומשקיעה משאבים רבים בתחום. כל זאת על מנת שהתושבות והתושבים יוכלו ליהנות מעיר מוצלת, מקיימת וירוקה. חודש טבע עירוני נועד לשים זרקור על הריאות הירוקות של העיר, לחגוג את הטבע והפריחה ובעיקר להעניק הפוגה חשובה לנפש בתקופה הזו".

בין הפעילויות בחודש טבע עירוני, המתקיימות בשיתוף דיגיתל וגני יהושע:

לילה ירוק במוזיאון: אירוע בלעדי לדיגיתל – אירוע מיוחד ומגוון פעילויות ייחודיות בהשראת התערוכה "רואים ירוק רואים שקוף" של מוזיאון תל אביב לאמנות בביתן איל עופר. בתערוכה מוצגות עבודות אמנות עכשווית מהארץ ומהעולם המתייחסות לטבע ולגן יעקב שנמצא מסביב לביתן. באירוע שוטטות חופשית בתערוכה, מגוון סדנות ועוד. הכרטיסים ברכישה מראש.
אוטו יין בפארק החורשות – אוטו יין בגני הטבע חוזר באירוע פתיחה חגיגי לכבוד חודש הטבע העירוני! בואו לשתות יין מעולה מבית אוטו יין, בר יין צבעוני ושמח על גלגלים בפנינת הטבע הכי יפה בעיר – גני הטבע. במקום יוצבו דוכני מזון משתנים, פינות ישיבה, פופים ומחצלות. במהלך האירוע יתקיימו סיורים בגני הטבע הצמודים לפארק החורשות. היין והאוכל באירוע – בתשלום.
•ספארי לילה למשפחות בפארק גני יהושע – בואו להציץ לחייהם של בעלי החיים הליליים המרתקים ולשמוע סיפורים מעניינים אודותם. הסיור יתחיל בפארק הצפרות שם נצפה בהחלפת משמרות במעבר מיום ללילה – ציפורי היום מתארגנות ללינה, עשרות ברווזים ואנפות לילה מתכנסים ומסדרים את עצמם לשינה ויוצאים לחיפוש אחרון של מזון. נצפה בתנים, אנפות לילה, עטלפי חרקים ופירות, עכבישים, חרקים, קרפדות, עקרבים וזוחלים.
מפגש מיוחד במרכז הקיימות של עיריית תל אביב בדיזינגוף סנטר בו ייערכו שלל הרצאות טד קצרות עם אנשי המקצוע שמקדמים את העשייה העירונית להגנה על הטבע בעיר.
סיורי פריחה לכל המשפחה בעקבות הצמחים, הפרחים ובעלי החיים המתעוררים לקראת אביב. בסיורים נכיר את שיטות "השיווק" של הפרחים ואת הדיאלוג בינם לבין פרפרים, דבורים ושאר המאביקים. הסיורים מתקיימים בשלושת הפארקים: גני יהושע, פארק מנחם בגין וגני הטבע בדרום העיר.
אביב וציפורים נודדות – סיור מיוחד וחד פעמי לצעירים בפארק הצפרות ראש ציפור. נדידת האביב והפריחות כבר בשיאן. בסיור נצפה בבעלי החיים במשקפות, נבין איך עובדת זוגיות בטבע, למה דווקא הזכרים יפים יותר (בטבע) ונסייר בין צמחים ופרחי בר מיוחדים (סיור לגילי 18-40)
פריחה ובריכה בראש ציפור – סיור למבוגרים לפלא טבע ייחודי רוחש חיים בראש ציפור. בסיור נסביר כיצד נוצרה הבריכה ומה היתרונות שלה, נדגום את המים ואת בעלי החיים בתוכה ונהנה ממופע נהדר של פרחי בר ומאביקים בשלל צבעים. הסיור בהדרכת אקולוג הפארק, ליאב שלם.
מארזי פיקניק מיוחדים ממבחר עסקים בעיר – מארזי פיקניק במחירים אטרקטיביים ממבחר עסקים הממוקמים על ציר עבודות הרכבת הקלה. מארז סושי מ "ניני האצ'י", מארזי מעדניות מ "המכולת של האחים" "דלי אלהמברה", מארזי יין ועוד. הזמינו פיקניק שווה, אספו אותו מהעסק ומשם לפארק הקרוב אליכם לפיקניק כייפי עם המשפחה או החברים.

במהלך השנה מלווה הרשות לאיכות סביבה וקיימות מאות תושבים המטפחים את אתרי הטבע העירוני והגינות הקהילתיות בעיר. בנוסף, היא מקיימות מגוון קורסי העשרה וידע בשיתוף תושבי העיר בנושאי טבע עירוני, צפרות, ליקוט ועוד, במטרה להעמיק את הקשר בין התושבים לטבע העירוני, כמו גם קורסי הכשרה לתושבים פעילים. כל המידע נמצא באתר העירייה.

פארק רידינג
פארק רידינג – קרדיט גיא יחזקאלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן