חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"המשימה של הדור שלנו": הרצוג קורא לגיוס לאומי למען בניית עתיד משותף

אזרח מספר 1:  יצחק הרצוג קורא למנהיגות חינוכית לאחדות בשעת חירום

בנאום שנשא היום (שלישי) בוועידת אשמורת השלישית בראשון לציון, הדגיש מר הרצוג את חשיבות השיח המכבד והשותפות הישראלית  לבניין משותף לאחר השבר הנורא של המלחמה.

מר הרצוג פתח את נאומו בהתייחסות למצב הביטחוני הקשה ואמר: "ועידת אשמורת למנהיגות חינוכית חשובה בכל שנה, אבל השנה היא חשובה פי כמה. בשעה הקשה הזאת… נבחן החוסן של מדינת ישראל."

הוא שיבח את המורות והמורים על עבודתם הקשה ועל תרומתם החשובה למאמץ הלאומי, ואמר: "אני רואה את ההשקעה שלכם, את העבודה המאומצת, יום ולילה. אני רואה את הדאגה, את היחס האמפתי והאוהב – גם כשאתם בעצמכם מתמודדים עם אתגרים עצומים."

מר הרצוג הזכיר את מנהלו הנערץ של בית הספר 'פלך' בירושלים, רס"מ במיל' יוסי הרשקוביץ, שנפל בקרב ברצועת עזה, ואמר: "יוסי ידע שבצוות שלו במילואים, נמצא פסיפס ישראלי שלם. הוא לא שאל את חבריו אם הם תומכים ברפורמה כזאת או אחרת, או אם הם יוצאים להפגנות ולמען אילו מטרות. הוא ידע שעם ישראל בשעת צרה, שהחוסן שלנו, כחברה, עומד למבחן, ושהוא תלוי באמת הבסיסית אחת: הידיעה שלא משנה מה, אנחנו ביחד."

מר הרצוג התייחס ליוזמתו "מחליפים מילה: יוזמתו של מר הרצוג לשיח ישראלי", ואמר: "איננו יכולים להסתפק עוד בהכלת המחלוקות. עלינו לתרגם את השיח המכבד ואת השותפות הישראלית – לבניין משותף. לשיקום, ריפוי ותיקון – לאחר השבר הנורא. למתן תקווה ובניין עתיד לכולנו, לכל מי שקורא למדינה ולארץ הזאת בית."

הוא פנה למנהיגות החינוכית ואמר: "אתם, נשות ואנשי החינוך שלנו, אלה שדואגים לא לימים ולא לשנים – אלא לדורות – אתם שחקנים מרכזיים, מרכזיים מאוד, במאמץ הכל-כך חשוב הזה. החלק שלכם בתהליך הבנייה הלאומי והמשותף הוא קריטי. קיומי. אני מזמין אותם להשתתף בו."

לסיום, אמר מר הרצוג: "אני מזמין אתכם, להיות שותפים שלנו, אין משימה חשובה יותר על שולחני כעת – מאשר משימת האחדות והבניין המשותף. זו המשימה של הדור שלנו. זה צו השעה שלנו. וכולנו חייבים להיות מגויסים לכך."

מר הרצוג סיים את נאומו בתפילה ובתקווה להשבתם הביתה במהרה של החטופות והחטופים, להחלמתם המהירה של הפצועות הפצועים בגוף ובנפש, לחזרתם הביתה של המפונים בצפון ובדרום וכמובן להצלחת כוחות הביטחון וצה"ל במערכה הכבדה ושישיבו לנו את הביטחון בכל הארץ.

ועידת אשמורת השלישית
קרדיט: מעיין טואף/ לע״מ.
מר הרצוג
קרדיט: דוברות בית הנשיא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן