חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירוע חריג: המקרה המיוחד שהגיע לפתחו של בית הדין הרבני בתל אביב

בית הדין הרבני תל אביב, צילום: אודי דוד בן דוד

בית הדין הרבני בתל אביב סידר גט מיוחד לבני זוג שהבעל חרש-אילם והאישה חרשת-אילמת-ועיוורת.

מקרה נדיר בבית הדין הרבני בתל אביב: בני זוג במצב רגיש ומיוחד הגיעו לבית הדין על מנת להתגרש. הבעל הינו חרש ואילם, והאישה חירשת, אילמת ועיוורת, בדיוק כמו הלן קלר שהייתה סופרת ופעילה חברתית אמריקאית ידועה שהתמודדה עם מוגבלויות דומות.

סיפור המעשה: בני הזוג נישאו כדת משה וישראל. לפני כשנתיים וחצי נפרדו חודשיים בלבד לאחר החתונה. לאחרונה פנו השניים לבית הדין הרבני מתוך מטרה להתגרש והתיק הגיע לפתחו של ראש אבות בתי הדין בתל אביב הרב זבדיה כהן.

בית הדין הרבני תל אביב, צילום: אודי דוד בן דוד
בית הדין הרבני תל אביב, צילום: אודי דוד בן דוד

עקב מצבם המיוחד, בית הדין תקשר עם הבעל באמצעות מתורגמנית-מטפלת שתקשרה עם האיש בשפת הסימנים. האישה שכאמור אינה רואה, מתקשה לדבר ואיננה מסוגלת לשמוע נעזרה. במתורגמנית-מטפלת מיוחדת שתקשרה עמה באמצעות מגע ולחיצות ידיים.

ראב"ד ת"א הרב זבדיה כהן ניהל את הדיון בסבלנות ורגישות בסיוע המתורגמניות. הרב בדק ווידא כי הבעל החרש-אילם והאישה החרשת-אילמת-עיוורת הבינו את משמעות הפירוד ביניהם, שהם ניגשים להתגרש מרצונם הטוב וכי הם מבינים את משמעות הגירושין.

בתום הדיון נערך לבני הזוג סידור גט מיוחד ונדיר בנוסח הלכתי המיועד לחירשים ואילמים, כאשר בסוף ההליך יצאו בני הזוג עם תעודת גירושין בידם כדת וכדין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן