חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

באירוע מרגש ורב רושם: בעמותת נצח יהודה חגגו 25 שנים להקמת הגדוד החרדי

צילום: חיים טוויטו

25 שנה להקמת הגדוד החרדי 'נצח יהודה' – למעלה מעשרת אלפי בוגרים – תא"ל יהודה דובדבני "אנחנו מבקשים מי שלומד תורה, שימשיך ללמוד ויחזק אותנו בתורת ישראל, אבל מי שלא לומד שיקח דוגמא מגדוד נצח יהודה".

מאות חיילי הגדוד החרדי 'נצח יהודה' ציינו הערב 25 שנים להקמת הגדוד החרדי בתיאטרון חולון בשיתוף פעולה של עמותת 'נצח יהודה', גדוד 'נצח יהודה', מנהלת חרדים בצה"ל, והאגף החברתי במשרד הביטחון.

הערב המרגש החל בשירת 'התקווה', תפילה לשלום חיילי צה"ל, ותפילה על הפצועים והשבויים על ידי הזמר אלי הרצליך וכן

בברכה מצולמת ששלח יצחק הרצוג, נשיא המדינה, אמר הנשיא לחיילים: "יוזמה יחודית ופורצת דרך ששמה נצח יהודה ובראשה עמד יהודה דובדבני, דוד הגר ותומכים נוספים, ביסודה עמדה מטרה חשובה וראויה לאפשר לצעירים מהציבור החרדי להשתלב בצה"ל תוך שמירה על זהותם למרות האתגרים הרבים. בתוצאות החזון המופלא הזה מתברכים כולנו"

שר הביטחון יואב גלנט שלא יכל להשתתף באירוע אמר לחיילים בברכה מצולמת "לגדוד נצח יהודה, הרבה הערכה, תודה רבה על כל הפעילות שלכם. אני זוכר היטב איך הקמנו את הגדוד המופלא הזה כשהייתי ראש מטה זרוע היבשה. הגדוד ביצע את המשימה שלו בעזה והוא מייצג את הפתרון שאומר כולנו ביחד נמצאים תחת האלונקה, כולנו נושאים בנטל".

 

במהלך הערב העונקו למשפחות הנופלים מהגדוד אות הזכרון שהוכן על ידי בוגר הגדוד, סמל ראשון גלעד כהן ולאחר מכן בני המשפחות הדליקו נרות זכרון לזכר יקירם. כמו כן, הוענקו אותות מפעל חיים לרב שמעון

צילום: חיים טוויטו
צילום: חיים טוויטו
צילום: חיים טוויטו
צילום: חיים טוויטו

אלמליך, סא"ל איתן עוזרי, תא"ל יהודה דובדבני והרב יצחק בר חיים ממקימי ויוזמי הנחל החרדי.

יוסי לוי, מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' אמר לחיילים: "הגדוד מונה חצי יובל שנים ויש לו כבר למעלה מ – 10 אלפי בוגרים. עם ישראל חווה בתקופה הזאת דברים קשים אבל הפך לעם חזק יותר. יש לנו אויבים רבים שמנסים לפגוע בנו ולא אוהבים אותנו כי אנחנו יהודים. היחודיות שלנו שאנחנו עם הנצח. גדוד נצח מסמל את היכולת של עם ישראל. לוחמי הגדוד קידשו שם שמים ברבים. אתם יורדים עכשיו לרצועת עזה יש לכם משימה חשובה מאין כמוה להגן על עם ישראל ומדינת ישראל. אני גאה בכם".

תא"ל במילואים יהודה דובדבני ממקימי הגדוד החרדי העביר מסר בנאומו בפני החיילים: "אנחנו מבקשים מי שלומד תורה, שימשיך ללמוד ויחזק אותנו בתורת ישראל, אבל מי שלא לומד שיקח דוגמא מגדוד נצח יהודה, מהלוחמים, מהמפקדים, ברגעים של אחדות בעם ישראל אתם הגדוד שעושה את המיזוג בין חילונים לחרדים לאחדות עם ישראל".

אודי דרור ראש החטיבה לגיוס מסלולים מיוחדים במשרד הביטחון סיפר, "אני מתרגש להיות כאן הערב,
כמי שהיה שותף להקמה ויסוד מסלול הנחל החרדי-נצח יהודה,לפני 25 שנים גייסנו את הקבוצה הראשונה,31 חרדים ששרתו כלוחמים והיו הנחשונים למאות המתגייסים כיום בכל שנה ליחידות רבות ומגוונות, אני גאה לראות את הלוחמים החרדים הנמצאים בחוד החנית ולוחמים בכל הגזרות ולאלפי הבוגרים המשתלבים בחברה הישראלית.

הרב יצחק בר חיים ממקימי עמותת נצח יהודה סיים את הערב בברכת הבנים מרגשת לפני צאתם לתמרון הצבאי ברצועת עזה.

צילום: חיים טוויטו
צילום: חיים טוויטו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן