חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בפעם השלישית ברצף: חודש 'לא צריכה' מתקיים בעיר | כל הפרטים

צורכים נכון ומחזקים את העסקים המקומיים: עיריית תל אביב-יפו מקיימת את חודש לא צריכה

השנה, יותר מתמיד, עיריית תל אביב-יפו מעודדת צריכה נכונה ומחזקת את העסקים והכלכלה המקומית, כמו גם את העסקים בעוטף ישראל שנפגעו בעקבות המלחמה. חודש "לא צריכה" מתקיים זו השנה השלישית, ומעניק אלטרנטיבות מקיימות למבצעים ולקניות ההמוניות שמתבצעות בחודש נובמבר ודצמבר.

צרכנות נבונה מאפשרת לנו ליהנות מהשפע הקיים, להאריך את חיי המוצרים, להתחדש ממה שיש, להוזיל עלויות, וכל זאת תוך חיזוק הכלכלה המקומית ושימור משאבי הסביבה.

ערוצי הפעולה לצריכה נבונה רבים ומגוונים: החלפות, תיקונים, קניות בחנויות יד שנייה ומקומיות. הכל מתחיל בלוותר על האוטומט, לעצור רגע ולשאול: מה הצורך שלי? ואיך אוכל לענות על הצורך? ייתכן שהפתרונות הקלים, הזולים, הנגישים והנוחים ביותר נמצאים ממש בהישג יד.

קאנטרי ארלוזורוב. קרדיט: זוהרה זימט

בין הפעילויות בחודש "לא צריכה":
• ירידי החלפות בגדי חורף במרכזים הקהילתיים ובגינות הקהילתיות בשיתוף תושבות ותושבים. חלק מירידי היד השנייה יהיו במכירה בעלות סמלית והכנסותיהם יועברו לשיקום קיבוצי העוטף.

• סדנת מחדוש טקסטיל בבית ליבלינג, 17.12.23, בשעות 21:00-18:30- בה נעבד וניצור מחדש בדים אהובים וישנים. נתקן, נשדרג, נחליף ייעוד וניתן לטקסטיל חיים חדשים באמצעות התנסות בטכניקות מגוונות כמו: רקמה, תפירה ידנית, תפירה במכונה, אריגה, תיקון חורים, עבודה עם טלאים ועוד.

• מפגש לא צריכה בבית הצעירים מזא"ה 9-7, יום שני 18.12.23 בשעות 19:15-18:00- בו נלמד איך לשמור על הארנק, על הסביבה ועל הנפש שלנו, בלי להתפשר על איכות וסגנון החיים.

• במסגרת חודש לא צריכה נפתח מרכז ״קחי תני״ בחנות הממוקמת בכתובת חזקיהו המלך 53, בה נמצאים בגדים, אביזרים ספרים ועוד.

• בר תיקון – בואו עם הבגדים הקרועים, הרהיטים המפורקים, הצעצועים השבורים ומכשירי החשמל העייפים שלכם ומתנדבים מהשכונה יחזירו אותם לחיים. האירוע הקרוב יתקיים ב-22.12 בדיזנגוף סנטר, ויתמקד גם בתיקון מדים של חיילים וחיילות.

מעבר לכך, במסגרת פעילות חודש לא צריכה מושקים בשיתוף תושבות ותושבים פעילים ארונות נתינה חדשים ברחבי העיר, המצטרפים ל-17 ארונות נתינה הקיימים. בין המיקומים: גינת דובנוב וגינת קריית ספר. בנוסף, הקימה העירייה מיפוי של בעלי המלאכה העירוניים, ביניהם גם עסקים של מפונים למלונות בעיר הפועלים זמנית בתל אביב-יפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן