עיריית תל אביב-יפו השלימה את הקמת גשר איינשטיין, אשר מחבר בין שכונות ל' החדשה לשכונת נופי ים ויוצר מעבר בטוח בין מוסדות החינוך לשכונות המגורים, חיבור נוח ובטוח בין השכונות עבור הולכי הרגל ורוכבות האופניים.
בנוסף, באמצעות מעליות וגרמי מדרגות, מייצר הגשר חיבור למפלס רחוב איינשטיין ולמרכזי העסקים הקיימים והעתידיים ולקו הירוק של הרכבת הקלה.
היפוך פירמידת התנועה שמקודם על ידי עיריית תל אביב-יפו הוא מהלך הממקם את הולכות והולכי הרגל כמשתמשים החשובים ביותר במרחב הציבורי ומעמידם בראשה. בתכנון רחובות, ישנה העדפה ברורה ליצירת תנועה המשכית ונוחה, תוך יישום פתרונות לחציית כבישים במפלס הרחוב באופן נגיש ורציף עבור הולכות והולכי הרגל, אופניים וכלים דו גלגליים אחרים.
עם זאת, בדרכים ראשיות שמשמשות כעורקי תחבורה, ישנו לעתים קושי לשלב מעברי חצייה בטוחים במרחקים התומכים בהלכתיות. במקרים אלו, וכן במקרים בהם יש צורך להתגבר על הפרשי גבהים משמעותיים, אנו מקדמים תכנון של גשרי הולכי רגל ואופניים.
אלו מסייעים בשיפור הקישוריות, עידוד הליכתיות ויצירת רציפות אורבנית בין אזורים שונים. גשרי הולכי רגל נוספים שמקודמים על ידי העירייה בימים האלו – גשרי הולכי רגל ואופניים מעל האיילון, גשר רוקח וגשר ויצמן.
נתונים כלליים – גשר איינשטיין:
– אורך הגשר הכללי: כ-90 מטרים.
– רוחב הגשר: כ-10 מטרים.
– משקל כולל של הגשר: כ300 טון.
– בקשת של הגשר הותקנו גופי תאורה עיצוביים לכל אורכו.
– מה יש בגשר: שביל הליכה, שביל רכיבה, ספסלים, תאורה, צמחיה, מעליות לירידה למפלס רחוב אינשטיין ונוף מרהיב לים.
– קבלן מבצע: "רם הנדסה", מסגרייה: "עדי 2000".