חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשימה ערבית יהודית גם לעירייה? מגעים לריצה משותפת בין חד"ש לבל"ד לעיריית תל אביב-יפו

שבוע לסגירת הרשימות בבחירות המוניציפאליות, "אנחנו העיר" ו"יאפא" מנסות לגבש רשימה ערבית-יהודית שתכלול מספר מפלגות

בשבועות האחרונים מתקיימים מגעים בין שתי הרשימות שמייצגות כיום את יפו במועצת העיר – "יאפא" – המזוהה עם בל"ד, ו"אנחנו העיר" – המזוהה עם חד"ש, במטרה להתאחד, יחד עם גורמים נוספים, ולרוץ ברשימה משותפת, ערבית-יהודית, שמייצגת גם את תל אביב וגם את יפו, בבחירות המוניציפאליות. בעוד שבוע נסגרות הרשימות.

לדברי גורמים ב"אנחנו העיר", אמנם יש עדין פערים בין הצדדים, אבל התקווה היא שבימים הקרובים יודיעו הצדדים על ריצה משותפת, כולל עם רשימות נוספות שתומכות בשותפות יהודית-ערבית ומקיימות מדיניות של עיר שוויונית, בהן רשימת "עיר סגולה" וגורמים במר"צ.

בניין עיריית תל אביב. צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

בסקר טלפוני שנערך על ידי מכון "רושינק" בסוף השבוע שעבר בקרב מדגם מייצג של תושבי יפו הערבים, נמצא כי 64% מבעלי זכות ההצבעה ביפו מתכוונים להצביע בבחירות למועצה. מדובר באחוז גבוה מהממוצע הארצי. 21% מבעלי זכות ההצבעה עדין לא החליטו אם יממשו את זכותם ביום הבחירות.

42% מהמשיבים הביעו תמיכה בריצה משותפת של שתי המפלגות, ורק 16% הביעו התנגדות. מבין המתכוונים להצביע, 56% תומכים בריצה משותפת של המפלגות. כיום יש ל"אנחנו העיר" שלושה נציגים במועצה ול"יאפא" נציג אחד.

לאור הצפי שמספר הקולות למנדט יעלה בבחירות הקרובות, קיים חשש שאם שתי המפלגות ירוצו בנפרד, אחוז ההצבעה ביפו יירד ואולי לא יהיו לה נציגים במועצה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן