חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון העיר תל אביב: זהו התאריך שבו תיערך חנוכת המוזיאון

מוזיאון העיר תל־אביב-יפו: בימים אלה נחנך מוזיאון העיר המחודש הממוקם במבנה בית העיר ההיסטורי בכיכר ביאליק ברחוב ביאליק 27.

המוזיאון יספר את סיפורה של העיר דרך סיפורי תושביה והערכים שהעיר מייצגת ויהווה המוזיאון השתתפותי הראשון בארץ.

טקס גזירת הסרט יתקיים ב-12 בספטמבר בהשתתפות ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר קרן תל אביב, רון חולדאי, ד"ר הלה אורן מנכ"ל קרן תל אביב, משפחת תומר, חברי המועצה הציבורית של המוזיאון, אנשי רוח ותרבות ועוד

מוזיאון העיר תל אביב-יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר ייפתח בכיכר ביאליק המתחדשת, כמרכז תרבות עירוני ועדכני, המחבר בין מורשת ציבורית ופרטית, חדשנות אורבנית וביטוי אמנותי. מוזיאון העיר ההשתתפותי הראשון בארץ נבנה בשיתוף הקהילה, התושבים והקהילה היוצרת באופן דינמי ומתמשך.

המוזיאון יפעל כזירה משתפת ומרכז ידע מצטבר, במטרה לעורר שיח רענן וערכי, בחגיגת תיעוד ופרשנות של המורשת הבלתי מוחשית של העיר.

תושבי ותושבות העיר ואורחיה ייקחו חלק פעיל בעיצובו של המוזיאון, בגיבוש האוסף, בתצוגה בחלל הפיסי והמקוון, ובשלוחותיו ברחבי העיר. המוזיאון יבקש לחקור את הרוח הייחודית המאפיינת את תל אביב – יפו, ישמש שער ושיקוף של העיר ושכונותיה, ויחבר בין מרחבים וחוויות.

צילום: אילן ספירא

לדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "אני שמח לחנוך בימים אלה את מוזיאון העיר תל אביב-יפו, המהווה עוד שלב במימוש החזון העירוני לחידוש ושדרוג כל מוסדות התרבות בעיר, כדוגמת ספריית בית אריאלה, תאטראות העיר- הבימה, הקאמרי, בית לסין וגשר, אולם דוהל המחודש בשכונת התקווה, היכל התרבות והאגף החדש במוזיאון תל אביב לאמנות האוסף המרכזי שיציג המוזיאון הוא אוסף סיפורים מגוון ועשיר בנקודות מבט, כמו התושבים והתושבות של העיר.

אוסף מרובה שממשיך לגדול ולזוז ולהתחדש, כמו העיר עצמה. כי זו המורשת התל אביב-יפואית: סיפורים מרובים שהופכים מעשים בלתי אפשריים למציאות, שעושים את תל אביב-יפו למה שהיא: בירת העסקים והכלכלה של ישראל, בירת התרבות והאמנות שלה, בירת החלומות שלה. מגדלור של דמוקרטיה, סובלנות, חופש מחשבה וביטוי.

מוזיאון העיר תל אביב-יפו הוא גם חלק מסיפור גדול יותר של רחוב ביאליק. "מוזיאון התרבות" של העיר שכולל את חמשת בתי התרבות: בית ביאליק, בית ליבלינג, מרכז פליציה בלומנטל, מוזיאון בית ראובן וכמובן – מוזיאון העיר. יחד, מספרת החמישייה הזו את סיפור המורשת, התרבות, האמנות והארכיטקטורה של תל אביב-יפו."

מוזיאון העיר ייפתח בהדרגתיות כאשר החל ב-18 בספטמבר יפתח המוזיאון להרצה בחינם, בהדרכה לקבוצות מתואמות מראש, 16-18 בנובמבר- סופשבוע אירועי אמנות חיה -השקה של המוזיאון לציבור והחל מינואר 2024 ייפתח המוזיאון לקהל הרחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן