חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עמדת טעינה לרכב חשמלי

קרדיט תמונה: FREEPIK

מרבית בעלי הרכבים החשמליים מצויים בשלבים אלו ואחרים של התקנת עמדת טעינה ביתית. אם גם אתם שוקלים לרכוש ולהתקין עמדה, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת הקשורים לסוג העמדה, עלויות והנחיות.

כמה עולה כל הסיפור הזה?

יש לכל עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר שונה, החל בעמדות שעולות סביב 2,000 ₪ ועד לעמדות שמחיריהן גבוהים מ- 4,000 ₪. לכך יש להוסיף את עלויות ההתקנה העומדות על מאות שקלים, ומשתנות בין בעלי המקצוע והחברות העוסקות בתחום. מעבר לכך, עלויות ההטענה של רכב חשמלי תלויות כמובן בתעריפי החשמל, ובמשך הטעינה. כך למשל, אם מדובר בסוללה של 70 קוט"ש ובעלות של 60 אגורות לקילוואט, הרי שטעינה של הסוללה תעמוד על כ- 45 שקלים. יש לציין כי העלויות ברשתות הטעינה הציבוריות גבוהות יותר, שכן המחיר לקילוואט יכול להגיע גם לשני שקלים, כך שטעינה של אותה הסוללה כאמור לעיל יכולה לעלות 140 ₪. עם זאת, בדרך כלל זמן הטעינה של עמדות ציבוריות הוא הרבה יותר מהיר, כך שסוללה הנטענת בעמדה אולטרה מהירה במשך חצי שעה, יכולה להיטען במשך 6 שעות ויותר בעמדה ביתית רגילה.

סוגים שונים של עמדות טעינה ביתיות

כאמור, קיימים כמה וכמה סוגים של עמדות טעינה ביתיות, המשתנים במאפיינים כמו קצב הטעינה, סוג התקשורת, המחיר ולעיתים גם יש עמדות שאינן מתאימות לכלל הרכבים. כך למשל, עמדת הטעינה E-HOME 11KW של החברה הספרדית CIRCONTROL נחשבת לזולה יחסית, בהיותה נטולת גימיקים, ופשוט עושה את העבודה באופן אמין וחזק. העמדה מתאימה במיוחד לבתים פרטיים שבהם לא צריך לחבר מערבות חיובים או ניהול אנרגיה, כמו בבתים משותפים. היא מתאימה לכל הרכבים החשמליים, יכולה להגיע עם או ללא כבל, מספקת קצב טעינה מקסימאלי של 11 KW. עם זאת, צריך לקחת בחשבון לגבי כל העמדות שקצב הטעינה בפועל יכול להשתנות ותלוי בתשתית הקיימת בבניין.

דוגמא נוספת היא עמדת הטעינה החכמה ABB 22KW GSM שמחירה כמעט כפול מהקודמת. זוהי עמדת טעינה לבנה מבית המותג הוותיק ABB, בעלת הספק מקסימאלי כפול מהקודמת, של 22 KW. גם העמדה הזו מתאימה לכל הרכבים החשמליים, והיא מגיעה עם אפליקציה ואמצעי תקשורת מגוונים. כך למשל, העמדה הקומפקטית יכולה להתחבר למערכות לניהול חיובים ואנרגיה באמצעות תקשורת קווית, סלולרית או וויפיי, ויש לה אפליקציה שאמצעותה ניתן לשלוט בטעינה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן