חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחר ברוטשילד תל אביב: פסטיבל אגדות חז"ל

עיריית תל אביב-יפו מציגה: פסטיבל "אגדות חז"ל ברוטשילד"- הקשר בין ספרות פנטזיה לספרות חז"ל
מחר בין השעות 18:00 -22:45, בקמפוס הישיבה לאמנויות ומדעים ברח' שד' רוטשילד 124 תל אביב
הכניסה חופשית – בהרשמה מראש

פסטיבל אגדות חז"ל ברוטשילד הוא פסטיבל עירוני אשר מתקיים זו השנה החמישית ונועד לתת במה וקול לאגדות חז"ל ולעיסוק בהן, לעורר סקרנות ועניין באגדות ולהראות את המגוון והרלוונטיות של ספרות זו גם בעידן המודרני.

הפסטיבל מהווה גם הזדמנות למפגש מעורר בין קצוות שונים מבחינה אידיאולוגית ותרבותית בחברה הישראלית סביב הגות חז"ל ויתמקד השנה בקשר בין ספרות הפנטזיה הפופולארית לספרות חז"ל הפילוסופית והמיסטית- בספרות חז"ל ניתן למצוא לעיתים מוטיבים מובהקים של ספרות פנטזיה- יצורים מופלאים, עלילות דמיוניות ובלתי אפשרויות ועולמות המקבילים לעולם שלנו המהווים מעטה לגישות חתרניות ואמצעי הבעה פתוח ורבגוני על כך ועוד ידונו במהלך הפסטיבל בפורמט של תרבות למידה יהודית- אנשי אקדמיה, רבנים, אנשי ציבור ואמנים כגון יוצרי קומיקס ובבונאים בין היתר, באמצעות עריכת סדנאות, העברת הרצאות, השתתפות בפאנלים וסשנים של לימוד משותף.

בין הפעילויות בפסטיבל:
מופע מוזיקאלי מרכזי:
צמד נגני העל נדב בכר ואורן צור מארחים את הזמר והיוצר ארז לב ארי במופע מוזיקה יהודית מתחדשת.

"עוף החול" – דיון בהובלת הסופרת ואשת הרוח אילה דקל, ראש הישיבה החילונית "בינ"ה" וחיים גורן ממלא מקום וסגן ראש עיריית תל אביב-יפו, מחזיק תיק התרבות התורנית

"עוף החול" היא אחת מהדמויות המחוללות בעלילות ספרי "הארי פוטר" יחד עם זאת מדובר בדמות מיתית המופיעה במדרשי חז"ל ובהמשך גם בכתבי ביאליק ככזו המייצגת את היכולת לחולל שינוי, לקום מתוך קושי וליצור עולם חדש. במהלך המפגש נצלול יחד עם הארי פוטר והתלמוד לעולמו של עוף החול ונגלה יחד מה סוד הקסם החבוי בכל אחד מאיתנו.

על היחס בין המציאות לעולם הדמיון- הרצאה של הרב ד"ר משה רט

צילום: דוברות עיריית תל אביב – dall-e

יש החושבים ששדים, רוחות ופיות הם משהו ששייך לעבר. יש החושבים שהם מעולם לא היו קיימים מחוץ לדמיונם של בני האדם.

אולם היכן עובר הגבול בין דמיון למציאות? בהרצאה נסקור את האופן בו העולם העל-טבעי פוגש את העולם המודרני, נשמע עדויות ותיאורים מסמרי שיער של חוויות שונות ומשונות, ונציג דרך חדשה להסתכל על המציאות ולהבין את היחס בינה לבין עולם הדמיון.

כשנפגשנו עם לילית- האישה הפמיניסטית הראשונה שהעולם לא ידע להכיל-שיעור בהובלת ד"ר מרים שיפרוביץ ועדי עמית
במפגש ננסה למלל ביחד את סודותיה של השדה/האישה המסתורית – לילית – שמתגלגלת בספרות העולם כשדה אפלה, רעה, פתיינית והורגת תינוקות. נשוטט אחריה בפסוקי המקרא, חז"ל, ספר הזוהר ובעולמות הארכיטיפיים בפסיכואנליזה. אם נעיז גם נפגוש אותה לרגע בתוכנו.

'הנפש הבהמית'- סדנה בהובלת אברהם אשל, בובונאי וסופר סתם

בסדנה נפגוש את המושג מתורת הקבלה – 'הנפש הבהמית': חיה מיסטית בעלת קרניים, שחיה ובועטת בתוך כל אחד ממנו. נצלול לסיפור מעשיה של רבי נחמן מברסלב על 'התבואה המשגעת', ונתנסה בפיתחון פה של הקופסא-אות (מיזם של בובות הבנויות מקופסאות תפילין).

במת ספוקן וורד בהנחיית האמנית צביה מרגליות – על הבמה יעלו וישוררו תושבי העיר על חז"ל ועל פנטזיה

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן