חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפיתוח החדשני מאיכילוב שיקל על תינוקות בכל העולם

הפיתוח החדשני מאיכילוב שיקל על תינוקות בכל העולם: מסיכת אנהלציה וירטואלית – פתרון חדשני ויעיל לקבלת תרופות דרך הנשימה ללא מגע בפנים.

פרופ' ישראל עמירב, מומחה לרפואת ראות בילדים כאן ב׳דנה׳ וד״ר שירה בן אור מומחית לאסטמה ואלרגיה יחד עם קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת קורנל טק בארה״ב והטכניון ומעצבים מובילים מהארץ, נרתמו במסגרת פרויקט של הארגון הבינלאומי Mindstate לפתור את הקשיים של תינוקות וילדים קטנים לקבל טיפול במשאפים או באינהלציות. ההמצאה שפיתחו זכתה במקום הראשון וכעת עוברת לשלב של רישום פטנט, גיוס משקיעים ופיתוח.

פרופ' עמירב מסביר: "הטיפול בארוסולים ניתן לילדים חולי אסתמה ולילדים החולים במחלות אחרות שהטיפול בהן דורש שאיפת התרופה. אנו שומעים מצד הורים רבים כיצד הם מתקשים בהצמדת מסכת האינהלציה או מסיכת המשאף לפנים של הילד.

התסכול עוד יותר גדול אצל התינוקות והפעוטות אשר בוכים ומשתוללים, ופשוט לא מסכימים להניח את המסכה המאיימת. כמו כן, ההתנגדות הילד, והרחקת המסכה מהפנים הראו כי יעילות הטיפול ירדה בכ-50% כאשר המסיכה הייתה מורחקת בס"מ אחד מפניהם.

צילום: ג׳ני ירושלמי, דוברות איכילוב

במשך שנים הייתי נחוש למצוא פתרון לבעיה הזו והיום אני נרגש להיות חלק מהטכנולוגיה היצירתית הזו שתייעל בצורה ניכרת את הטיפול הרפואי בתינוקות ופעוטות".

הטכנולוגיה החדישה שהצוות פיתח מבוססת על החלפת המסיכות הקיימות במסיכה וירטואלית (לא פיזית) שאינה נוגעת בפנים של המטופל אך עדיין יוצרת חלל סגור (מעין ספייסר) עבור הארוסול המגיע קרוב לאף והפה של המטופל.

זהו פרויקט חדשני אשר עוצב על ידי הסטודנטים לעיצוב מרחבי העולם: טום מן, נעמה אורן (WIX), דניאל צצקין וכן סטודנטים מהטכניון וקורנל-טק (ארה"ב) – תמר אפרת, אלון צייזל, לירן הלפרין, טיילר ברשד, אוסטין שאנג ומולי הי. הפרויקט זכה במקום הראשון במסגרת האקתון שיזם ארגון Mindstate, בניהולם של תמר מני והאנק ואן אסן.

״התקווה היא שבעתיד הקרוב ייהנו הורים וילדים מפתרון טכנולוגי חדשני שיקל על קבלת הטיפול בשאיפה ופותח כאן במסגרת המערך לחדשנות של איכילוב״ מדגיש פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב – תל אביב.

משחק העונה: היערכות המשטרה למשחק הגדול הערב בבלומפילד

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן